וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעדת פעילי הימין באום אל פחם - פרובוקציה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.10.2010 / 0:02

70 פעילי ימין צפויים להגיע היום לעיר אום אל פחם ולהפגין תחת אבטחה כבדה מול משרדי התנועה האיסלמית. במגזר הערבי כועסים: "מקומם של הכהניסטים הללו בכלא"

תחת אבטחה כבדה יגיעו הבוקר (רביעי) עשרות פעילי ימין לעיר אום אל-פחם ויפגינו מול משרדי התנועה האיסלמית בעיר, במחאה על פעילותה. פעילי הימין, שיגיעו למקום ביום השנה ה-20להירצחו של הרב מאיר כהנא, יקראו להוציא אל מחוץ לחוק את התנועה האיסלמית וידרשו "להפסיק להתפרש מול תנועות הטרור". בראש המפגינים יעמדו איתמר בן-גביר וברוך מרזל.

יו"ר רע"מ-תע"ל, השייח' איברהים צרצור, אמר לוואלה! חדשות כי "הדעת לא סובלת את הביקור. אני רציתי מאד שהממשלה לא תאפשר לביקור להתקיים, היות שכולם יודעים שהוא רק יתסיס את האזור. הוא פרובוקטיבי ולא יועיל בשום אופן ויביא להידרדרות המצב, שבלאו הכי הוא נמצא בסיטואציה גרועה ביותר".

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ תע"ל) תקף אף הוא את יוזמי ההפגנה. לדבריו, "מקומם של הכהניסטים הללו בכלא. מבית מדרשם יצאו הרוצחים ברוך גולדשטיין, יגאל עמיר ועדן נתן-זאדה. מטרתם היא להתגרות. חופש התנועה הוא אינו חופש הההסתה הפרועה ולא היה צריך לאשר את התהלוכה הפרובוקטיבית". א-סנע אף קרא ליועץ המשפטי לממשלה להתערב "מאחר שכל תכלית הצעדה היא פלילית".

"זכותנו לדרוש שתיפסק ההתרפסות מול תנועת הטרור"

במחוז הצפוני של המשטרה מכינים אלפי שוטרים שיאבטחו את הביקור, מחשש שיתסיס את תושבי אום אל-פחם ויוביל לעימותים. בפגישה שנערכה ביום שבת במחוז הצפוני של המשטרה הוחלט להגביל את ההפגנה ל-70 משתתפים, שיפקידו את נשקיהם בידי המשטרה לפני שתיערך. המפגינים התכוונו להפגין גם מול ביתו של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראא'ד סלאח, אך המשטרה לא אישרה להם לעשות זאת.

ברוך מרזל אמר השבוע כי "אין דבר יותר סמלי מהעובדה שביום השנה ה-20 לרצח הרב כהנא מגיעים תלמידיו להמשיך את מאבקו באויב הערבי מהתנועה האיסלמית". לדבריו, "זכותנו לצעוד ולדרוש שתיפסק ההתרפסות מול תנועת הטרור. אנו דורשים להוציא אל מחוץ לחוק את רא'אד סלאח וחבריו. את תנועת כ"ך הוציאו אל מחוץ לחוק, אז על אחת כמה וכמה שצריך לנהוג כך עם התנועה האיסלמית".

עדכון ראשון: 26.10, 23:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully