וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמאר הציע: נצרת עילית תהפוך לנופיה

מוטי לוי

26.10.2010 / 17:00

אחרי שנים של דיונים, במועצת נצרת עילית מגיעים לישורת האחרונה לקראת בחירת שם חדש לעיר. המועמדים המובילים: נופיה, אירוסית והוד הגליל

לאחר שנים של דיונים, ומאות הצעות שזרמו לעירייה, בנצרת עילית מתכוננים לבחירת שם חדש. לפני כשבועיים החליטה מועצת העיר סופית על שינוי השם, וכעת מתכוננים בעירייה לברור בין ההצעות המובילות, שימתגו מחדש את העיר, בה חיים כ-40 אלף תושבים.

היוזמה היא פרי עבודתו של ראש העיר, שמעון גפסו, עבורו שינוי השם הוא חלום של למעלה מעשר שנים. "אנחנו רוצים להיות מנותקים מהעיר נצרת, ליצור בידול. אנחנו לא מעוניינים להיות חלק מהם", ניסה גפסו להסביר היום (שלישי) לוואלה! חדשות את יוזמתו המהפכנית. "חשוב לי להעביר מסר לשכנים מלמטה (התושבים הערביים של העיר נצרת השכנה - מ"ל) שחולמים לאחד את נצרת עילית ותחתית, ולומר להם: אתם יכולים להפסיק לחלום על כך", אמר גפסו כשהוא מתקשה להסתיר את סלידתו משכניו תושבי נצרת. באותה נשימה הוא מציין, כי "אנחנו רוצים לחיות בשכנות טובה. לא יותר מכך".

ראש העיר מציע: הוד הגליל

מאז התקבלה ההחלטה בעירייה, מספרים בעירייה כי מאות הצעות לשמות כבר החלו לזרום אליה. ביניהם גם מספר שמות מועדפים, הנחשבים לבעלי סיכויים טובים להיבחר. כך, למשל, 50 צעירים מתושבי העיר הציעו לקרוא לעיר "אירוסית", על שם פרח האירוס הגדל בעיר.

הרב הראשי לישראל שלמה עמאר, שביקר באחרונה בעיר, הגיע עם הצעה משלו: "נופיה", שם שזוכה אף הוא לתמיכה. הרב ישעיהו הרצל, רב העיר, נשמע נלהב מאוד מהרעיון של הרב הראשי לישראל. בשיחה עם וואלה! חדשות הוא אמר: "מוצא חן בעיניי שם כזה, שיש בו את שם השם. זה שם מבורך. אם כבר משנים, אז שישנו לטובה".

ראש העיר העלה הצעה משלו: "יש הוד השרון, הוד הכרמל. הייתי רוצה לקרוא לעירנו 'הוד הגליל'", הוא הצהיר. "אני אוהב מאוד את השם. אבל יש עוד הרבה שמות", אמר גפסו, שמשתדל לשמור על עמדה ממלכתית בנושא. הקמתה של נצרת עילית החלה ב-1956, ובתחילה היא נקראה "קריית נצרת". רק לאחר מכן שונה שמה לנצרת עילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully