וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטח הקרח במטולה ייסגר בשל מחסור בתקציב?

עידן אבני

26.10.2010 / 16:18

במרכז קנדה מזהירים כי לא ניתן יהיה להמשיך לתחזק את משטח הקרח האולימפי המצוי בו, אם המדינה לא תעביר את הכסף הדרוש לכך. מנכ"ל מרכז קנדה: לא נוכל לסבסד את המשטח במקום מדינת ישראל

משטח הקרח האולימפי היחיד בישראל עומד בפני סגירה. משרד התרבות והספורט התחייב השנה להעביר כמיליון שקלים ל"מרכז קנדה" שבמטולה כחלק מסבסוד ענף ספורט הקרח בארץ. עם זאת, מתחילת השנה לא הועבר הכסף. כעת מבהירים במרכז, כי "ללא הכסף נפנה לאגודות שלא מסוגלות לשלם את ההפרש. התוצאה היא שהמשטח ייסגר".

ב"מרכז קנדה" פועל זה שנים רבות משטח קרח אולימפי המאפשר למחליקים להתאמן לקראת תחרויות בינלאומיות בהוקי קרח והחלקה אומנותית. במגרש משחקות גם הליגה הישראלית להוקי קרח ונבחרת ישראל.

אולם האחזקה של משטח הקרח עולה מאות אלפי שקלים בשנה. זאת בשל הוצאות האנרגיה הרבות לייצור הקרח ואחזקתו. בעבר בדק משרד התרבות והספורט את העלויות והחליט כי יסבסד כ-40% מהעלות, ואילו יתרת הכסף תשולם על ידי האגודות השונות.

מנכ"ל מרכז קנדה, חגי רוזנבאום, אמר בתגובה כי "המרכז לא יכול להמשיך ולסבסד את המקום ולממן אותו במקום מדינת ישראל. המשמעות היא שניאלץ להעלות את התעריף לאגודות, והן לא יעמדו בכך. פנינו למשרד שיעביר את הכסף מספר פעמים, אבל לא קיבלנו תשובה. זה מצער אותי מה שקורה, וחבל שהמדינה למעשה גורמת למצב לקרות".

כיום מתאמנים במרכז כחמש מאות ספורטאים בהוקי קרח, כולל ליגה בת עשר קבוצות מכל הארץ, כשכל המשחקים נערכים במטולה. בנוסף, מתאמנים במקום כמאה ספורטאים וספורטאיות בהחלקה אומנותית.

ממשרד התרבות והספורט טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully