וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים למבקר המדינה: חקור האלימות בלוד

26.10.2010 / 15:34

הוועדה לביקורת המדינה הורתה למבקר מיכה לינדנשטראוס להכין דו"ח מיוחד על הנעשה בעיר, בעקבות ריבוי מעשי האלימות שאירעו בה באחרונה. יו"ר הוועדה יואל חסון: תושבי העיר אחוזים בפחד, חוסר ביטחון וחוסר ואונים

הוועדה לביקורת המדינה הורתה היום (שלישי) למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס להכין דו"ח מיוחד על הנעשה בלוד, בעקבות ריבוי מעשי האלימות והפשע בעיר. זאת בהתאם לסעיף 21 לחוק מבקר המדינה. זו הפעם הראשונה שהוועדה משתמשת בסעיף זה כדי להורות על קיום חקירה בנוגע לנעשה בעיר כלשהי.

על פי החלטת הוועדה, על מבקר המדינה לבחון, בין היתר, את הסיבות לקריסת המערכת השלטונית בלוד, לנתח את הגורמים לעליית הפשיעה וההידרדרות בביטחון האישי, לבדוק את תהליך קבלת ההחלטות בממשלות ישראל ויישומן, לבחון את מערכות החינוך, הרווחה, התשתית והתברואה בעיר וכן להציג לוועדה המלצות לחילוץ העיר מהמשבר.

כמו כן, יגבש לינדנשטראוס המלצות לפעולות הדרושות כדי לשנות את המציאות בלוד. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון (קדימה), "מדובר בפחד, חוסר ביטחון וחוסר אונים שאוחזים בתושבי העיר. אי אפשר להתעלם מהעובדה שעיר עם פוטנציאל כלכלי, חברתי, תיירותי וחינוכי אדיר – מידרדרת למקום שכזה. חייבים לבדוק איך הגענו לכאן".

ח"כ לשעבר יורם מרציאנו, תושב לוד ומועמד לראשות העיר, אמר כי שר הפנים חשף בפניו כי לא מתוכננות בחירות חדשות בעיר, ותימשך עבודתה של הוועדה הקרואה. מרציאנו עצמו, מתכנן להתמודד על ראשות העיר ושוקל לפנות בעניין לבג"ץ כדי לחייב את השר לקיים בחירות מוניציפאליות במקום.

ראש הוועדה הקרואה, אילן הררי, תקף את הודעת דובר הוועדה לביקורת המדינה – שאזכר את דו"ח משרד הפנים, והזמין כתבים וצלמים לדיון. במהלך הדיון הסוער, ח"כ חסון נאלץ להשתמש פעמים רבות בפטיש היושב ראש כדי להסות את הרעש, עד שהפטיש נשבר. נציגי התושבים שהגיעו לדיון תקפו את הכוונה להמשיך את כהונתה של הוועדה הקרואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully