וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ תומך: שלילת אזרחות למרגלים וטרוריסטים

פנחס וולף

26.10.2010 / 14:28

במהלך דיון בוועדת הפנים של הכנסת, הביע היועץ המשפטי של שירות הביטחון הכללי תמיכה בהצעה לשלול אזרחות ממורשעים בטרור או ריגול, "כאקט הרתעתי". חברי הכנסת רותם וא-סנע התנצחו בדיון

היועץ המשפטי של השב"כ הביע היום (שלישי) בדיון בוועדת הפנים של הכנסת תמיכה בעיקרון של שלילת אזרחות למי שביצע מעשה טרור או ריגול. היועמ"ש הסביר כי בארגון רואים בהצעה לשלול אזרחות כאקט הרתעתי בכל המקרים של פגיעה בביטחון המדינה. "הסמכות צריכה להיות קיימת בצורה כזו או אחרת בידי בית משפט", הוסיף.

במהלך הדיון התנהלו חילופי דברים קשים בין יוזם הצעת החוק, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) לבין ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל). רותם אמר כי, "צריך שלא ייווצר מצב שיש ח"כים בוגדים בכנסת והם ימשיכו להיות חלק מהמדינה". בתגובה, השיב לו א-סנע: "מרגלים זה אצלך בבית. יו"ר המפלגה שלך זה העבריין הכי גדול במדינת ישראל". א-סנע המשיך לתקוף את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ואמר כי, "הוא חשוד בעבירות קשות מאוד ונחקר על ידי המשטרה. לדעתי הוא יו"ר המאפיה במדינת ישראל". רותם לא ויתר והשיב: "אתה מייצג את הבוגדים פה".

"לא להפוך האזרחות למשחק פוליטי"

א-סנע אמר כי הוא תומך בהחמרה בענישת מרגלים, בוגדים ועבריינים, וכן בהגדרת גזענות כעבירה פלילית. "אני לא רוצה להפוך את האזרחות למשחק פוליטי", אמר א-סנע, "שמי שלא מאמץ עמדות מסוימות הוא בוגד. הגדירו ראש ממשלה שהיה רמטכ"ל בתור בוגד. אם רבין היה בוגד, מה אתה רוצה שיגידו לגבי?". רותם השיב לדבריו: "אני חושב שא-סנע צריך לתמוך בהצעת החוק, אין אף אחד מהאנשים שהוא מייצג שעשה מעשי טרור. הרי לשים פצצה באוטובוס זה מעשי טרור?", שאל רותם בהתרסה.

עו"ד דבי גילד-חיו, נציגת האגודה לזכויות האזרח, אמרה בדיון כי אין חולק על כך שרשויות המדינה זכאיות לפעול נגד כל אדם הפוגע בביטחון המדינה ובביטחון אזרחיה, ואולם לרשותן עומדים אמצעי אכיפה רבים וחמורים פחות משלילת אזרחות. "דומה כי עצם הדיון בסמכות לביטול אזרחות לא נועד לקדם את ביטחון המדינה, אלא מבקש להעביר מסר משפיל ומפלה, לפיו אזרחותם של אזרחי ישראל הערבים אינה ברורה מאליה", אמרה.

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) שנטל חלק בדיון ניסה להרגיע את חבריו למשכן ואמר כי צריך לדון בצורה רצינית על הנושא. "לגופו של עניין, אזרחות היא דבר מהותי וזכות מוקנית ולא ניתן בשום אופן לשלול אותה כלאחר יד. בחוק הישראלי הקיים יש כבר הליך שלילת אזרחות במקרים חריגים ולכן הצעת החוק הזאת, לא רק שהיא מיותרת, היא חלק ממהלך פוליטי שמכוון נגד קבוצות מסוימות באוכלוסייה".

בסיכום הדיון ביקש ח"כ אזולאי, יו"ר הועדה, לקבל את עמדת משרד המשפטים עד לדיון הבא בהצעת החוק. כמו כן ביקש מנציגת משרד הפנים לבחון את הצעתו של ח"כ הורוביץ לכלול חובת התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה. ח"כ אזולאי ביקש כי לקראת הדיון הבא תובא עמדת שר הפנים באשר לאלטרנטיבות העומדות לפני מי שמוצע לשלול את אזרחותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully