וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוורמן: המפלגה "קיזזה" את הצבעתי בתקציב

26.10.2010 / 13:36

השר לענייני מיעוטים שהודיע כי לא ישתתף בהצבעה על התקציב בשל סעיף הבטחת ההכנסה לאברכים, נדהם לגלות כי סיעת מפלגתו "קיזזה" אותו עם ח"כ בן ארי שלא השתתף בהצבעה

השר אבישי ברוורמן הביע היום (שלישי) זעם על סיעת מפלגת העבודה שלטענתו "קיזזה" אותו עם ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמש בהצבעה על חוק התקציב. זאת למרות שהוא הודיע מראש שבאופן הפגנתי אין בכוונתו להשתתף בהצבעה בעקבות העובדה שסעיף מלגות לאברכים נמצא בספר התקציב. חבר האופוזיציה, ח"כ בן ארי לא השתתף בהצבעה על התקציב, וכך נשמר מאזן ההצבעות עבור החוק שעבר בקריאה ראשונה.

מלשכת ברוורמן נמסר היום כי "כפי שהודיע מראש, פעל השר על פי מצפונו ולמרות לחצים כבדים שהופעלו עליו, החליט שלא להצביע בעד התקציב. לאחר שהשר עזב את המשכן, וללא ידיעת איש מלשכתו, סיעת העבודה בכנסת החליטה ל'קזז' אותו עם ח"כ בן ארי. אנו חוזרים ומבהירים, כי הדבר נעשה שלא בהסכמתנו וללא ידיעתנו. אנו רואים זאת בחומרה ודורשים לקבל הבהרות מסיעת המפלגה".

יועצת התקשורת של יו"ר סיעת העבודה שלום שמחון הגיבה לטענותיו של ברוורמן ואמרה כי, "ליו"ר הסיעה יש סמכות לקזז חבר כנסת שאינו מגיע להצבעה". גורמים במפלגה תקפו את ברוורמן, ואמרו לוואלה! חדשות, כי "ברוורמן רצה ליהנות מכל העולמות: גם להציג עצמו כמתנגד לתקציב וגם לא לשאת בסנקציות הכרוכות בכך. על פי חוקת העבודה, מי שמצביע נגד התקציב או בעד אי אמון, צפוי לעונש שהוא לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות. הוא כל כך מתנגד לתקציב, הוא יכול היה להצביע נגד ולשאת בסנקציות הנלוות לכך".

הכנסת קיבלה הלילה הצעת התקציב לשנת 2011-2012 בקריאה ראשונה. בהצבעה שנערכה בהקראת שמות הצביעו בעד הצעת התקציב 62 ח"כים, 34 ח"כים התנגדו ו- 24 ח"כים לא נכחו באולם. חוק ההסדרים התקבל גם הוא ברוב של 61 מול 34. מההצבעה נעדרו בין היתר חברי הכנסת מיקי איתן, שלי יחימוביץ', עמיר פרץ, איתן כבל, אורית נוקד ושר התמ"ת בנימין בן אליעזר והשר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן, שר החינוך גדעון סער והשר יוסי פלד. חלק מהנעדרים התקזזו עם חברי אופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully