וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בצרפת: כך מבריח חיזבאללה טילים מסוריה

טליה שחר וניר יהב

26.10.2010 / 12:36

העיתון הצרפתי "לה פיגרו" חושף את השרשרת הלוגיסטית להעברת כלי נשק, לוחמים ומומחים, בין חיזבאללה, סוריה ואירן. מקור ביטחוני בצרפת אמר לעיתון כי ייתכן שישראל תתקוף את אחת ממפקדות הארגון בדמשק

עיתון צרפתי חושף היום (שלישי) את השרשרת הלוגיסטית לחימוש חיזבאללה בלבנון. לפי "לה פיגרו", לחיזבאללה יש שלוש יחידות המיועדות להובלת כלי נשק, תחמושת ולוחמים מסוריה ללבנון. מקור ביטחוני מסר לעיתון כי חיזבאללה מעביר ו-40,000 טילים ויותר מ-10,000 לוחמים.

היחידה המרכזית נקראת 108 והמפקדה שלה נמצאת בדמשק. לפי העיתון, היא אחראית על העברת כלי נשק ותחמושת מאתרי אחסון בסוריה ובמקומות אחרים לאורך גבול סוריה-לבנון. ליחידה יש שני סוגי אתרים. הראשון ממוקם סמוך לנמל התעופה של דמשק, אליו מגיעים משלוחי נשק מאירן, כך נכתב ב"לה פיגרו". אתר "המילואים" ממוקם בחאלב, ומקומות אחרים בסוריה.

היחידה הנוספת נקראת 112, והיא אחראית על הפצת נשק ממחסני החיזבאללה בלבנון, לבקעת הלבנון ואזורים אחרים. היחידה השלישית נקראת 100, והיא כוללת העברת לוחמי חיזבאללה למטרות אימונים ומומחים אירניים בין לבנון, סוריה ואירן דרך נמל התעופה של דמשק.

תקיפה ישראלית בדמשק?

לפי "לה פיגרו", היחידות הללו מוכיחות את התפקיד האסטרטגי החשוב אותו ממלאת סוריה במערכת הלוגיסטית של חיזבאללה. מקור במשרד ההגנה הצרפתי אמר לעיתון כי עדיין קיימת אפשרות שישראל תתקוף את מפקדת יחידת 108 בדמשק.

בסוף חודש מאי חשף "סאנדיי טיימס" הלונדוני כי משלוחי הנשק לחיזבאללה יוצאים מבסיס אדרה שליד דמשק. העיתון טען, בהסתמך על מקורות ביטחוניים עלומים, כי אירן מעבירה לבסיס זה טילים ואמצעי לחימה דרך נמל התעופה של דמשק, הנמצא סמוך לבסיס. לחיזבאללה הוקצו בשטח הבסיס הסורי מגורים לפעילים, מחסנים וצי משאיות להובלת אמצעי הלחימה אל הגבול, המרוחק כ-40 קילומטרים, ומשם לאזור בעיר בעל בק ולדרום לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully