וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזק את הציר: אסד משבח את טורקיה ואירן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.10.2010 / 10:30

הנשיא הסורי שיבח את שתי המעצמות הלא-ערביות במזה"ת ואמר כי עמדותיהן קרובות לאלו של דמשק. אסד חזר על תמיכתו ב"התנגדות" והודה כי יחסיו עם מצרים הידרדרו

אסד משבח את יחסיו עם טורקיה ואירן. בראיון נרחב שהעניק (שלישי) לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון אומר נשיא סוריה בשאר אסד כי קל לו לנהל דיאלוג עם אירן ועם טורקיה. "הדיאלוג שאנחנו מנהלים עם טורקיה ואירן הוא דיאלוג קל, משום שאנחנו חושבים באותה צורה למרות השוני הגיאוגרפי בינינו. סוריה אכן הצליחה לבנות יחסים – לא רק טובים, אלא מצוינים – עם טורקיה תוך שנים ספורות בלבד. כמובן שיש לנו גם יחסים מצוינים עם אירן".

בראיון נשאל אסד בעיקר על המצב בעירק ובלבנון, ובין היתר הוא נשאל האם הדרך אליו עוברת דרך ה'התנגדות' (כינוי לחיזבאללה – נ.י). "לא. אבל עמדתנו כלפי ההתנגדות ידועה, כל התנגדות שהיא", השיב. "אין מקום לדיון בעניין ההתנגדות. הדרך אלינו עוברת דרך ה-'התנגדות' כשמדובר בגורם שמתנגד ל'התנגדות'. איך אני יכול לשבת עם בן אדם שמתנגד ל'התנגדות' בזמן שאני בעדה? לאילו תוצאות נגיע? צריך להיות בסיס משותף בינינו".

"איני מדבר דווקא על חיזבאללה, אלא על התנגדות ברמת העיקרון", הבהיר נשיא סוריה. "אין ספק שחיזבאללה מהווה מרכיב חיוני אולם אני מדבר על ההתנגדות כעיקרון ולא כמפלגה". אסד הודה כי היחסים בין ארצו לבין מצרים אינם טובים: "המחלוקת הפוליטית בינינו איננה חדשה. יש חילוקי דעות בינינו, חילוקי דעות עמוקים. לנו בסוריה אין בעיה עם זה, אולי להנהגה במצרים יש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully