וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים תרגלו: מה קורה כשנופל טיל במשכן?

פנחס וולף

26.10.2010 / 10:00

תרגיל המדמה נפילת טילי גראד על משכן הכנסת נערך בירושלים. הח"כים תרגלו מצב בו יש נפגעים והעבירו את הדיונים למכון ון ליר בבירה

חברי הכנסת תרגלו הבוקר (שלישי) נפילת טילי גראד על המשכן בירושלים. התרגיל דימה נפילה של שני טילי גראד על המשכן, אחד על המליאה ואחד באגף הדרומי של הבניין. התרגיל דימה מצב בו יש נפגעים, ויש צורך לפנות פצועים לבתי החולים בירושלים.

במסגרת התרגיל, לאחר התייעצות של יו"ר הכנסת, מנכ"ל הכנסת וקצין הכנסת הוחלט כי המצב מחייב להעביר את המשכן למקום חלופי. משכן הכנסת הזמני הועבר במכון ון-ליר בבירה וכחלק מהתרגיל, קיימו אנשי משמר הכנסת סריקות באזור.

כחלק מהתרגיל, בשעה זו מועברים האמצעים הטכניים, כולל מערכות ההצבעה הממוחשבות, למשכן החלופי. המטרה היא שבשעה 12:00 יוכל להתחיל הדיון הראשון במליאה הזמנית שתמוקם באודיטוריום שבמכון. עם זאת, ישיבות ועדות הכנסת יתנהלו כרגיל במשכן הכנסת.

בשעה 11:50 יגיע יו"ר הכנסת ראובן ריבלין למכון ון-ליר כדי לעקוב מקרוב אחר התנהלות התרגיל הנקרא "כנסת תמיד", ויסקור את פעילות המשמר ומנהל הכנסת. "הכנסת חייבת לקיים את פעילותה באופן מתמיד, שכן הדיון הפרלמנטרי- ציבורי, נשמת אפה של הדמוקרטיה, איננו פוסק גם בעתות חירום", אמר ריבלין לקראת התרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully