וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכן חיילך לחורף: לוחמים יחוסנו נגד שפעת

יהושע בריינר

26.10.2010 / 6:51

לקראת החורף החליטו בצה"ל שיש לחסן את הלוחמים מפני שפעת ושפעת החזירים. קצינים בכירים יחוסנו ראשונים על מנת לספק דוגמא אישית

רגע לפני שאתם מסתערים, אל תשכחו לקבל זריקה וללבוש סוודר: לוחמים בצה"ל יחלו השבוע לקבל חיסונים כנגד שפעת עונתית, זאת לאחר שבצבא חוששים מאפשרות של גל תחלואה גדול במהלך החורף הקרוב. החל מהיום (שלישי) יקבלוו כלל חיילי יחידות השדה וכן לוחמים ביחידות מיוחדות חיסון כנגד שפעת, הכולל גם חיסון כנגד שפעת חזירים. אך לא רק הלוחמים צפויים להתחסן, אלא גם קצינים בכירים בצבא ובהם מפקדי חטיבות וקציני שטח בכירים נוספים. לקראת המבצע רכש צה"ל עשרות אלפי חיסונים.

"אנו יודעים שלקראת החורף החשש ממחלות זיהומיות, בעיקר בקרב לוחמים, עולה", אומר ראש ענף בריאות הצבא בחיל הרפואה סא"ל מייקל הרטל לוואלה! חדשות. הרטל היה הראשון להתחסן. "הסברה היא שגם בחורף הקרוב נתמודד מול אפשרות של התפרצות שפעת חזירים. בנוסף יתחסנו גם קצינים בכירים שישמשו כדוגמא אישית וכאלה שיש צורך לשמור עליהם מפני תחלואה אפשרית בחורף. למרות שכרגע חם בחוץ, החורף עם המחלות שלו יבוא, ואנו מקווים שנצליח להגן על החיילים כמה שיותר".

בשבועות האחרונים צפויים המפקדים ביחידות השדה לקבל הנחיות לקראת החורף הקרוב למניעת התפרצות מחלות בקרב הלוחמים. עיקר החשש בחיל הרפואה הוא ממחלות שעלולות להתפרץ בשל מאמץ פיזיולוגי בתנאי קור. "המטרה היא לרענן ולחדש את הקריאות שלנו להגנה על בריאות החיילים", אומר סא"ל הרטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully