וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנהוג בכיף: יש פיתרון לחרדת הנהיגה

אריאל נוי

26.10.2010 / 5:48

בבית החולים שיבא מופעל מרכז מיוחד בו יכולים הסובלים מחרדת נהיגה להשתתף בטיפול מיוחד בעזרת סימולטור על מנת להתגבר על פחדיהם ולחזור לכביש

חרדת נהיגה היא תופעה הרווחת אצל כאחוז מהאוכלוסייה. רבים מחליטים לא לנהוג עקב סיבות טראומטיות. לאחרונה החלה לפעול במרכז הרפואי "שיבא" מרפאה חדשה, המשלבת באופן ייחודי טיפול בביופידבק והתנסות בנהיגה באמצעות סימולטור הבנוי ממכונית אמיתית, המדמה נהיגה בתנאי שטח שונים.

מחקרים מסוף שנות התשעים מעידים על כך שחרדת נהיגה לרוב אינה נעלמת ללא טיפול ואף נוטה להחמיר. "הבעיה היא שאין נתונים מדויקים על היקף הבעיה בארץ, מכיוון שלא כל הסובלים ממנה פונים לעזרה. אלו שסובלים מהבעיה הזו מעדיפים לא לנהוג ומשלמים מחיר כבד ולא מוצדק", מסביר ד"ר צבי לייכנר, פסיכולוג ומנהל התכנית במרכז הרפואי שיבא לוואלה! חדשות. לדבריו, "חרדת נהיגה היא תופעה מגוונת. יש אנשים שקיבלו רישיון ולא נוהגים, יש כאלה שלא נוהגים בכביש סואן, יש כאלה שלא נוהגים בעיר ועוד. החרדה באה לידי ביטוי גם בתופעות גופניות כמו פעימות לב מואצות, כאבים בחזה, סחרחורת, קשיי נשימה, בלבול בהתמצאות ועוד תופעות מגוונות".

עשר נשים כבר טופלו בשיטה החדשנית, חלקן כבר חזרו לנהיגה מלאה או חלקית. ד"ר לייכנר מסביר כי "הביופידבק הוא טיפול ייחודי במסגרתו מחובר המטופל למחשב בקצות האצבעות ובזכות החיישנים ניתן לראות נתונים מהגוף. למשל רמת ההזעה או קצב פעימות הלב. הטיפול נועד למעשה לגרום לכך שלמטופלים תהייה שליטה בכל התופעות הגופניות".

ורדי רובין, מרפאה בעיסוק האחראית על מכון "נוהגים - מרכז סימולציה לאבחון ולשיקום כישורי נהיגה" אמרה כי "היו כל מיני אנשים שפנו אלינו, הפעם עברו את הטיפול רק נשים, רובן בגילאים 30-40 שנהגו לפחות עשר שנים והפסיקו. לכל מטופל מתאימים תכנית אינדיבידואלית מיוחדת לטיפול בחרדה". רובין סיפרה כי "הנשים שהגיעו אלי, לשלב הסימולטור, כבר לא נרתעו מהרכב הן הבינו שלא מדובר עדיין בנהיגה במכונית, אבל הרגישו שעברו את חצי הדרך לקראת נהיגה אמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully