וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב המדינה הדו שנתי התקבל בקריאה ראשונה

26.10.2010 / 1:31

למרות ההתנגדות הרבה שעורר סעיף הענקת המלגות לאברכים שנכלל בהצעת התקציב, הצביעו מרבית חברי הכנסת בעד הצעת החוק ובעד חוק ההסדרים והעבירו אותו בקריאה ראשונה. החוק יועבר כעת לוועדת הכספים שם יוכן להצבעה שנייה ושלישית. הליכוד: "העברנו תקציב של צמיחה"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ בכנסת)

הכנסת קיבלה הלילה (שלישי) הצעת התקציב לשנת 2011-2012 בקריאה ראשונה. בהצבעה שנערכה בהקראת שמות הצביעו בעד הצעת התקציב 62 ח"כים, 34 ח"כים התנגדו ו- 24 ח"כים לא נכחו באולם. חוק ההסדרים התקבל גם הוא ברוב של 61 מול 34. מההצבעה נעדרו בין היתר חברי הכנסת מיקי איתן, שלי יחימוביץ', עמיר פרץ, איתן כבל, אורית נוקד ושר התמ"ת בנימין בן אליעזר והשר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן, שר החינוך גדעון סער והשר יוסי פלד. חלק מהנעדרים התקזזו עם חברי אופוזיציה.

מהליכוד נמסר לאחר ההצבעה כי, "במשך ערב שלם שמענו את נאומיהם הרטוריקניים של סיעת קדימה שהיה להם נוח לשכוח את תקופת כהונתם בממשלה ואת הגזרות שהטילו על האזרחים. לראשנה מוצע תקציב של צמיחה, יצירת מקומות עבודה המאזן בין צרכי החברה, הכלכלה והביטחון". ואילו יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, אמר: "הקואליציה שוב הוכיחה את יציבותה והיא העבירה את התקציב ברוב גדול מאוד, כאשר קדימה הצליחה להתיש בעיקר חברי אופוזיציה שלא נשארו להצבעה, על ידי פיליבסטר לילי".

בדברי הסיכום לדיון במליאה התייחס שר האוצר יובל שטייניץ לנושא התקציב ללומדים בישיבות. שטייניץ אמר כי "חברי האופוזיציה טענו להטעיה שביצענו בתקציב בכל הקשור לתקציב התמיכה לתלמידי הכוללים, אך למעשה האופוזיציה היא זו שחוללה כאן סערה בכוס מים. מדובר בהתלהמות כוללת של חברי האופוזיציה. היתה כאן הטעיה מכוונת מאחר ובספר התקציב מופיע באופן ברור כי רק אם יהיה תיקון של הנושא כפי שדרש בג"צ אזי יועבר התקציב המיועד לתקנה זו".

שר האוצר התייחס בדבריו לתקציב הדו-שנתי לשנים 2009-2010 ואמר כי "האופוזיציה צריכה להגיד ביושר שהתקציב הדו-שנתי לשנים 2009-2010 הביאה לצמיחה מהירה לעומת מדינות המערב והאבטלה בישראל ירדה לרמה שלפני המשבר. התקציב שאנו עומדים לסיים תרם רבות למדיניות האנטי משברית השונה של ישראל לעומת יתר העולם המערבי".

"נתניהו שובר שיאי ציניות"

מפלגת קדימה מסרה לאחר העברת הצעת חוק תקציב המדינה כי "המסכה הוסרה מעל פניהם של מי שהבטיחו בקולם מעל כל במה שלא לתת יד ל'חוק האברכים', אבל נתנו את קולם והצביעו בידם בעד התקציב אשר מכיל את סעיף החוק". בהודעת המפלגה נכתב כי "גלעד ארדן ורסיסי מפלגת העבודה וישראל ביתנו, אשר הצביעו בעד התקציב הלילה הוכיחו שאין להם עמוד שדרה ואין למילתם שום ערך".

אמש נודע שלמרות ההתנגדות הרבה שעורר סעיף הענקת המלגות לאברכים והודעת ראש הממשלה על הקמת ועדה שתדון בנושא נכתב תחת התקציב של משרד החינוך הסעיף: "הבטחת הכנסת מינימום לאברכי כוללים". הלילה, חברי הכנסת יאשרו בקריאה ראשונה להעביר 111 מיליון ו-885 אלף שקלים לשנת 2011 ו-109 מיליון ו-753 אלף שקלים לשנת 2012. זאת, למרות שהחוק של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) מבקש לאשר בדיוק את אותו סעיף, רק בחוק נפרד.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הממשלה פועלת לפי פסיקת בג"צ להסדיר בחוק את השלמת ההכנסה לאברכים. במקביל, פועלת הממשלה לעידוד הכשרה מקצועית והשתלבות בעבודה של אברכים. עד סוף השנה, לפני שחוק התקציב יאושר בקריאות שנייה ושלישית, תקבע הממשלה הסדר חוקי לחלוקת התמיכות לפי דרישת בג"ץ. במידה שהתהליך לא יסתיים עד לאישור חוק התקציב, יועבר התקציב המיועד לאברכים לרזרבה הכללית של תקציב המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully