וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים עצרה פעילים ערבים ששבו מעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.10.2010 / 0:10

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי שלטונות מצרים עצרו מספר פעילים שהשתתפו במשלחת הסיוע "עורק החיים 5", שהגיעה לעזה ביום חמישי. על פי הדיווח, בין העצורים מספר חברי פרלמנט מאוריטנים

שלטונות מצרים עצרו מספר פעילים שהשתתפו במשט "עורק החיים 5" שנועד לשבור את הסגר על עזה – כך דיווח היום (שני) אתר האינטרנט של אל-ג'זירה. על פי הדיווח, הפעילים הגיעו לנמל אל-עריש שבמצרים, עברו דרך מעבר רפיח לבקר ברצועת עזה עם יתר הפעילים, אולם כששבו למצרים – הם נעצרו בנמל התעופה בקהיר. גורם המוגדר "מהימן", מסר לאתר כי מבין העצורים גם חבר הפרלמנט ממאוריטניה, מוחמד מחמוד וולד אמאת, ושני חברי פרלמנט נוספים מהמדינה.

על פי הגורם, השלטונות בשדה התעופה לקחו לעצורים את דרכוניהם ואת כרטיסי הטיסה שלהם ולא אפשרו לשגרירות מאוריטניה בקהיר לסייע לפתרון העניין. עוד דווח כי הפעילים עדיין נמצאים במעצר, בעוד שיתר הפעילים הורשו לשוב לארצותיהם. בנוסף לחבר הפרלמנט המאוריטני, נעצרו גם פעילים אירופים ואזרח תוניסאי.

המשט, שיצא מבריטניה והגיע ביום חמישי האחרון לרצועת עזה, כלל 137 משאיות סיוע שהפליגו בספינת המשא היוונית "סטרו ואדיס". הספינה עגנה בנמל אל-עריש במצרים והמשאיות עברו דרך מעבר הגבול לרצועה. המשט כלל 336 בני אדם שחלקם הגיעו בטיסות מסוריה למצרים, ומשם עשו את דרכם לרצועת עזה.

עדכון ראשון: 22:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully