וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה יצעקו חברי הכנסת בשעת חירום?

פנחס וולף

25.10.2010 / 18:34

בשעת חירום תעבור כנסת ישראל על כל דיוניה וחבריה למכון ון-ליר בירושלים. "הדיון הפרלמנטרי - ציבורי, נשמת אפה של הדמוקרטיה, איננו פוסק גם בעתות חירום", אמר יו"ר הכנסת

תרגיל שייערך מחר (שלישי) ידמה מקרה של מצב חירום במשכן הכנסת. במסגרת התרגיל, תעבור פעילות הכנסת למכון ון-ליר בירושלים כמשכן חלופי לשעת חירום. התרגיל, "כנסת תמיד", ייערך מחר בשעות הבוקר. קמפוס ון-ליר נבחר להחליף את משכן הכנסת הקבוע לעת חירום, נוכח התרחשות אפשרית שתמנע קיום דיונים במשכן הקבע. האודיטוריום במקום ישמש כאולם מליאה והאולמות השונים בבניין ישמשו את הוועדות.

בתרגיל יטלו מחר חלק עשרות אנשי משמר הכנסת ועובדי מנהלה, וייעשה שימוש גם בציוד המאוכסן בשלושה מחסני חירום בעיר. בנוסף, יתרגלו עובדי המחשוב והאחזקה הפעלת ציוד חירום, מחשבים, הגברה ועוד, כדי להביא להפעלתו של המשכן החלופי תוך ארבע שעות מהינתן האות. המעבר למשכן חלופי ייעשה, לעת הצורך, לאחר התייעצות דחופה שיקיים מנכ"ל הכנסת עם מזכירת הכנסת וקצין הכנסת, תוך התייעצות עם גורמי הביטחון, וגיבוש המלצה ליו"ר הכנסת שבסמכותו לאשר את המעבר.

מחר, בשעה 11:50 יגיע למקום יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כדי לעקוב מקרוב על התנהלות התרגיל, ויסקור את פעילות המשמר ומנהל הכנסת. "הכנסת חייבת לקיים את פעילותה באופן מתמיד, שכן הדיון הפרלמנטרי - ציבורי, נשמת אפה של הדמוקרטיה, איננו פוסק גם בעתות חירום", אמר ריבלין לקראת התרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully