וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה: "פתרון האברכים - אחיזת עיניים"

25.10.2010 / 18:00

סיעת העבודה התכנסה והחליטה לעמוד בראש המאבק נגד המלגות לתלמידי הכוללים מתוך הממשלה. "נכון לציבור שהאברכים ישתלבו בשוק העבודה"

סיעת העבודה שהתכנסה היום (שני) בצהרים החליטה להוביל את המאבק נגד הצעת חוק המלגות לאברכים. מהעבודה נמסר כי "הסיעה מאוחדת בדעה שנכון למדינה וגם לציבור האברכים שאלו ישתלבו בשוק העבודה. הפתרון שהוצע בהשוואת התנאים לסטודנטים הוא בגדר אחיזת עיניים ולא יתקבל על ידינו".

אתמול דנו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הליכוד בהצעת החוק השנויה במחלוקת. ראש הממשלה התייחס לבעיית התעסוקה בקרב הגברים במגזר החרדי והנשים במגזר הערבי - שתי האוכלוסיות בהן שיעור העובדים הנמוך ביותר. "אין ספק שמדובר בנטל תקציבי שיהיה קשה לעמוד בו לאורך זמן", אמר נתניהו. בהתייחסו לביקורת מצד קדימה על הצעת החוק ועל כוונתו לתמוך בה אמר ראש הממשלב כי "אל תשכחו שמי שביטל את הקיצבאות זה אני ומי שהכיר בישיבות הקטנות היתה קדימה".

במקביל, נתניהו הודיע אתמול כי נושא חוק הגמלות לאברכים יעבור לטיפולה של ועדה מיוחדת שתעסוק בנושא. בתחילה לא היה ברור אם הוועדה תורכב מדרג השרים או מהדרג הפקידותי אך לבסוף הוחלט שאנשי לשכות השרים הם אלה שירכיבו אותה. כתוצאה מהקמת הוועדה הוחלט לדחות את הדיון בנושא בוועדת השרים לענייני חקיקה בנושא.

הדיון בחוק נדחה אתמול

שלשום נפגש שר האוצר יובל שטייניץ עם מגיש הצעת החוק, ח"כ משה גפני (יהדות התורה). שני הצדדים הגיעו להבנה לפיה נכון לעת הזו, ההסדר הקיים צריך להימשך, משום שמדובר בהתחייבות של הליכוד בהסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה ובעקבות הוראת בג"ץ. אולם, הסכימו השניים, בשלב מסוים הנושא יצטרך להגיע לחקיקה.

למרות הבנות אלה, ההצעה עוררה התנגדות רבה בקרב שרי העבודה. השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן, התייחס לנושא ואמר כי עד שבגין עלה לשלטון, בשנת 1977, אחוז ההשתתפות של החרדים בעבודה היה 75% ומאז ועד היום הוא ירד ל-40%. "למענם הם צריכים לצאת לעבודה וצריך להפסיק את הסובסידיות. הפשרה היא קומבינה. אלי ישי יודע שמה שיציל את היהדות החרדית יהיה כשהם ייצאו לעבוד וזה יחזק אותם", אמר ברוורמן.

שר הרווחה יצחק הרצוג השווה בין התנהלות הקהילה החרדית בישראל לעומת זו החייה בניו יורק בארה"ב. לדבריו, "ברוקלין זו הקהילה החרדית הגדולה ביותר בעולם, שם מקיימים חיי עבודה, תמיכה בקהילה ולימודים. כמי שאמון על מערכת הרווחה אני בדעה שצריך לנהל את המאבק הבא בהשתלבות החרדים בעבודה. חוק שיקבע את הנהוג יחזיר אותנו הרבה צעדים אחורה. במקביל צריך לדאוג לאימהות חד הוריות ולסטודנטים עם קריטריונים שמתאימים להם. כבר חודשים אני מביא הצעה שיכולה להוציא 26 אלף אנשים מקו העוני. אי אפשר להשאיר את המצב הקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully