וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לשקשוקה: אין עגבניות גם ברצועת עזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.10.2010 / 19:26

בשל התייקרות המחירים, סובלים תושבי רצועת עזה ממחסור בעגבניות. "אם בא לבקר אותי אורח ואני רוצה לפנק אותו, אכין עבורו סלט ירקות ואשלב בו רבע עגבנייה", סיפר אחד התושבים

"אם בא לבקר אותי אורח ואני רוצה לפנק אותו ולתת לו כבוד, אכין עבורו סלט ירקות ואשלב בו רבע עגבנייה" – כך סיפר (שני) לוואלה! חדשות מוחמד, תושב הרצועה. לדבריו, מאז התייקרות מחירי העגבניות הפסיקו תושבי הרצועה לאכול אותן. "אין בשוק עגבניות, פשוט לא רואים אותן. אנשים כאן לא אכלו עגבניות כמעט חודש. המחיר כל כך גבוה שזה לא בא בחשבון", הוא אמר.

"היו כמה ימים שהביאו עגבניות דרך מנהרות ההברחה בדרום הרצועה אבל למרות שהמוצרים שמגיעים ממצרים הם זולים - גם המחיר של העגבניות הללו היה יקר. הן נמכרו ב-7 שקלים לקילו במקום 7 קילוגרם בשקל. הטעם, אגב, של העגבניות ממצרים שונה לחלוטין מהעגבניות הישראליות. זה זן אחר. העגבנייה המצרית טעימה יותר, בשלה יותר, מלאה יותר, אדומה יותר".

אתמול חיתן מוחמד את בנו בחגיגה גדולה בצפון הרצועה בהשתתפות מאות בני אדם. "אפילו בחתונה לא היו עגבניות", הוא צוחק. "היה הכול: עוף, שווארמה, אורז, בשר, סלטים, מתוקים, אבל עגבניות לא היו. אתה יכול ללכת בכל רחבי עזה, לחפש אחרי עגבניות ולא תמצא. אם תחרוש את כל הרצועה, אולי תמצא ארגז או שניים של עגבניות".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully