וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הם רוצים: סרט על המלחמה הופק בלבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.10.2010 / 16:53

אתמול הסתיימו צילומים של סרט על מלחמת לבנון השנייה בשם "דרום השמיים" שנופי דרום לבנון. הסרט, המציג את הסיפור האנושי מאחורי המלחמה, מומן בין היתר גם על ידי אירן

אחרי "ואלס עם בשיר", "בופור" ו-"לבנון" ניתן היה לחשוב כי ישראל היא היחידה שעוסקת באובססיביות במלחמותיה עם לבנון, אלא שכעת מסתבר שגם בארץ הארזים יש מי שמפיק סרטים על העימותים הצבאיים עם ישראל. אתמול הסתיימו בדרום לבנון צילומים של סרט על מלחמת לבנון השנייה בשם "דרום השמיים" המציג את הסיפור האנושי מאחורי המלחמה. הסרט מומן בין היתר גם על ידי אירן והוא אף בוים על ידי הבמאי האירני הנודע ג'מאל שורחה.

הסרט מספר על שני פעילי חיזבאללה צעירים שנלחמים נגד ישראל בכפר עייתא א-שעב הנמצא בסמוך לגבול עם ישראל. העלילה מתמקדת דווקא בנשותיהם של הפעילים, האחת נישאה לבעלה לא מזמן והשנייה זה עתה התארסה לו. מפיקי הסרט מתעקשים שלא מדובר בסרט דוקומנטרי שמציג את התנהלות המלחמה בין חיזבאללה לישראל: "אנחנו רוצים לשפוך אור על סיפור קטן מהמלחמה. בכוונתו לספר את סיפור האנשים".

כ-30 אלף מתושבי דרום לבנון השתתפו כניצבים במספר סצנות בסרט, אך דווקא לא שעות הצילום הארוכות הפריעו להם. מה שכן הפריע להם היו דגלי ישראל שהיו תלויים ברחבי דרום לבנון לצורך הצילומים. "מראה הדגלים הישראלים המתנפנפים באזור הרגיז אותם מאוד, אולם הסברנו להם מדוע תלינו אותם והם הבינו", סיפר אחד ממפיקי הסרט.

השחקנית הלבנונית דארין חמזה, המשחקת בסרט קצינה ישראלית, סיפרה שגם היא חששה מתגובות הלבנונים כשראו אותה לבושה בבגדי צה"ל. "במשך כל ימי הצילומים חששתי לעזוב את הסט שבו צולם הסרט בבגדים שבהם הייתי לבושה, דהיינו מדי צה"ל. חששתי שתושבי הכפר יפגעו בי אם אסתובב שם כך".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully