וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: סבלנו מהפסקת המים בב"ש, שלמו 20 מ' שקל

רמי שני

25.10.2010 / 14:54

בעקבות הפסקת המים בב"ש, הגישה תושבת העיר תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בעיר נגד רכבת ישראל וחברת "מי שבע" על סך 20 מיליון שקלים. "כמאה אלף תושבים נאלצו לקנות מים מינרלים בעשרות שקלים"

תביעה ייצוגית בהיקף של 20 מיליון שקלים הוגשה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד חברת רכבת ישראל וחברת "מי שבע" בעקבות התקלה בצינור אספקת המים הראשי לשכונות הצפון מזרחיות של באר שבע בשבוע שעבר. התובעת מיה לוי, שהגישה את התביעה באמצעות עורך הדין דוד מנע, טוענת כי נאלצה לרכוש בקבוקי מים מינרליים לצריכה ביתית בסכום של 200 שקלים. על פי החישוב שנעשה במשרדו של מנע, סבלו מהמחסור במים לפחות מאה אלף בני אדם, דבר המעמיד את סכום הפיצויים המבוקשים על 20 מיליון שקל.

בכתב התביעה מצוין כי בימים בהן אירע התקלה "שרר שרב כבד מאוד בבאר שבע, ונמדדו טמפרטורות של מעל ל– 40 מעלות". עורך הדין מנע טוען, כי עבר יותר מיום עד שחברת מי שבע, הציבה מכליות מים לצרכי התושבים וכי הדבר גרר הוצאות כספיות לקניית מים מינרלים בבקבוקים. לדבריו, "סך האוכלוסייה שנפגעה עומד על כ-100,000 בני אדם".

על פי כתב התביעה, האחריות לגרימת הנזק מוטלת על כתפיי שתי החברות. תאגיד "מי שבע", נושא באחראיות שכן תפקידו לוודא כי צינורות המים מטופלים כהלכה, ולוודא כי גוף אשר עוסק בעבודות תשתית יפעל על פי מפות ועל פי היתרים.

עוד מציינים התובעים כי "חברת רכבת ישראל הייתה חייבת לוודא כי השטח מאפשר חפירה לעומק ללא כל צינורות תשתית. שתי הנתבעות אחראיות למפגע הסביבתי שנוצר". שתי החברות הודיעו כי בכוונתן ללמוד את התביעה על כל היבטיה ויגיבו עליה לבית המשפט. יצוין, כי גם עורך הדין נועם לאור הגיש בקשה להגשת תביעה ייצוגית נגד שתי החברות בשמו של הסטודנט אהוד בן קימון המתגורר בעיר, אליה התבקש בית המשפט המחוזי לצרף את כל מי שרואה את עצמו ניזוק מהפגיעה בקו המים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully