וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ח"כ יאיר פרץ

ורד כהן-ברזילי

27.1.2002 / 13:30

נחקר בחשד שרכש תואר אוניברסיטת ברלינגטון; הבוקר העבירה המשטרה את תיק החקירה בעניינו לפרקליטות בצירוף המלצה להעמידו לדין; פרץ התייחס בעבר לחקירה והגדיר אותה "שטויות"

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יאיר פרץ, בפרשת התארים האקדמאים המזוייפים. פרץ נחקר לפני מספר שבועות במשטרה בחשד שקיבל במרמה תואר אקדמי שלא כדין מאוניברסיטת "ברלינגטון" בה למד פסיכולוגיה חברתית. תיק החקירה הועבר הבוקר לידי הפרקליטות עם המלצת המשטרה. פרץ התיחס בעבר לידיעה והגדיר אותה: "שטויות".

מלבד פרץ, המליצה המשטרה להעמיד לדין גם את יו"ר הסתדרות המורים, אברהם בן שבת. בן שבת התפטר לאחר פרסום הידיעה. המשטרה חקרה בכירים נוספים במערכת הביטחון, הצבא והמשטרה בחשדות דומים. גם מפקד המחוז הצפוני במשטרה לשעבר, ניצב אליק רון, נחקר בחשד דומה, אולם טען כי הוא כלל אינו נושא תואר אקדמאי.

12 אלף תלמידים

"פרשת התארים המזוייפים" נחשפה בתחילת נובמבר עם מעצרם של חמישה בכירים בחברת "איי.אס.אי", מפעילת השלוחות של אוניברסיטאות לטביה וברלינגטון בארץ. בין העצורים נמנו מנכ"ל החברה, תא"ל מיל יונתן שטריקס, בן 49 מרעות, ומנכ"ל חברת הבת, אברהם אבן-חן, בן 65 מרמת השרון.

במשטרה העריכו כי כ-12 אלף תלמידים למדו בשלוחות הישראליות של שתי המכללות. מרבית החשדות של המשטרה מופנות דווקא לאוכלוסיית המורים אשר על פי החשד רכשו את התארים על מנת לזכות בתוספות שכר. המורים שילמו על פי החשד 5,000 דולרים עבור תואר וקיבלו בתמורה תוספות שכר בסכומים של אלפי שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully