וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בכנסת על מלגות לחרדים: "די לקומבינות"

25.10.2010 / 13:41

בדיון בחוק המלגות לאברכים אמר השר ברוורמן כי יש להוריד את ההצעה מסדר היום. יו"ר התאחדות הסטודנטים: "לא ייתכן שיטפחו רק סקטור אחד"

חברי הכנסת קיימו היום (שני) כנס בהשתתפות ראשי הסטודנטים נגד חוק המלגות לאברכים שאמור לעלות לדיון בקרוב. את הדיון יזמו חברי הכנסת יוחנן פלסנר (קדימה) ואלכס מילר (ישראל ביתנו). לדברי פלסנר, "יש כאן התנגדות ל'חוק הכוללים' במתכונתו הנוכחית, ששם דגש רק על נעיצת הבחורים בכוללים ולא על סוגיית השתלבות בעבודה ובהשכלה. אין קואליציה ואופוזיציה בנושא הזה. כולנו מאוחדים".

פלסנר הוסיף כי "על ראש הממשלה למלא עיקרון שהוא קבע בנושא המדיני: 'יתנו יקבלו, לא יתנו לא יקבלו': 'יעבדו יקבלו, לא יעבדו לא יקבלו'. אנחנו רוצים לאפשר את נגישות ההשכלה הגבוהה. כמו שלא משלמים שכר לימוד בכוללים גם כאן לא צריך לשלם שכר לימוד בהיקפים כאלו".

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי אמר בדיון כי "יש כאן עניין של סדרי העדיפויות במדינה. הצעת החוק הזאת מהווה תעלומה לסטודנטים. איננו נגד חרדים ואברכים, אבל אנחנו בעד שוויון וטיפוח הצעירים. לא יכול להיות מצב שיתגמלו רק סקטור אחד. הצעת הפשרה היא לא בסיס אמתי לדיון, כי ברור שהקריטריונים הללו לא רלבנטיים לסטודנטים. אני לא מכיר סטודנט שיש לו שלושה ילדים והוא בן 22. אני מציע להציב קריטריונים אחרים, אולי מי שמשרת במילואים או מתנדב בעמותות הרווחה, או עובד לפחות שליש משרה".

"מצב בלתי נסבל"

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה) הדגישה כי "השאלה היא לא מי בעד ונגד חרדים. אשמח לראות גם יותר סטודנטים חרדים. הם לא צריכים להיות בשולי החברה, הם חלק מהחברה. עידוד ליציאה לעבודה זה לא עונש. זה חיים בכבוד. מדובר כאן בקביעת סדרי עדיפויות שמכבדים גם את החרדים, אך תוך כדי לא מנצלים את הכוח הפוליטי העודף שיש לסקטור מסוים על חשבון הצעירים, ששירתו בצבא, שלומדים ושישלמו מיסים".

השר אבישי ברוורמן (העבודה) תקף את הצעת הפשרה בנושא ואמר כי "הפשרה שהושגה היא קומבינה. מספיק עם הקומבינות. את החוק הזה צריך לבטל, להוריד מסדר היום. להפסיק עם הקומבינה עוקפת בג"ץ. זה מאבק של דרך חדשה שתחזיר את ישראל לשפיות שלה".

יו"ר שדולת הסטודנטים, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) סיכם ואמר כי "המצב לפיו ישנו ציבור שלם שנהנה מהטבות ומזכויות ולא שותף למרבית החובות הוא בלתי נסבל. אנו מחויבים לעודד לימודים והשכלה בקרב אלה המשרתים שירות צבאי או לאומי המשתתפים במעגל העבודה ולוקחים חלק פעיל בצמיחה הכלכלית של מדינת ישראל. לכל הפחות, אסור להפלות אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully