וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: האם הבוחרים יפנו עורף לאובמה?

טליה שחר

25.10.2010 / 12:48

ראשי המפלגות הגדולות בארה"ב משדרים ביטחון בניצחון מפלגתם בבחירות אמצע-הקדנציה שיתקיימו בשבוע הבא. פרשנים צופים כי הרפובליקנים יזכו ברוב בבית הנבחרים בעוד הדמוקרטים ישמרו על יתרונם בסנאט

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מערכת הבחירות של אמצע הקדנציה ארה"ב נכנסת לישורת האחרונה. בסוף השבוע ערכו בכירים במפלגה הרפובליקנית עצרות בחירות במטרה להחזיר למפלגתם את הרוב בקונגרס, בעוד שהדמוקרטים עושים מאמץ אחרון כדי לשמור על יתרונם.

בשתי המפלגות משדרים ביטחון ברור בניצחונם בשניים בנובמבר. על הפרק: כל 435 המושבים בבית הנבחרים, ו-37 מתוך 100 המושבים בסנאט. כיום מחזיקים הדמוקרטים ברוב של כ-40 מושבים בבית הנבחרים וב-59 מושבים בסנאט. בנוסף מתקיימות בחירות למושלים ב-37 מדינות.

אובדן מושבים של מפלגת הנשיא בבחירות אמצע-הקדנציה הוא דבר שכיח, במיוחד במהלך כהונתו הראשונה של הנשיא. שני הצדדים משדרים ביטחון בניצחונם, אולם פרשנים צופים כי הזכייה תפוצל בין שני בתי הקונגרס - לרפובליקנים יש סיכוי טוב לזכות בשליטה בבית הנבחרים, בעוד שבסנאט הם זקוקים להעביר לידיהם 10 מושבים, תוצאה שעשויה להיות קשה להשגה. לפי הערכות הם צפויים לזכות בכ-6 מושבים בלבד, והדמוקרטים ישמרו על יתרונם.

גל חסר תקדים

השמרנים טוענים כי המומנטום נמצא עמם - מצב הכלכלה האמריקאית מזיק מאוד למפלגה הדמוקרטית והמצביעים מודאגים מחולשת ההתאוששות ומתוסכלים מהממשל. את התחושה הזאת מבטאת בקולניות תנועת "מסיבת התה", על שם המחאה בבוסטון נגד בריטניה ב-1773, ונערת הפוסטר שלה, המועמדת לשעבר לסגנית הנשיא שרה פיילין.

עם זאת, ההנהגה הדמוקרטית טוענת כי עדיין יש לה סיכוי לשמור על יתרונה בבית הנבחרים. "אני חושב שזה עומד להיות צמוד", אמר יו"ר הוועדה הדמוקרטית הלאומית טים קיין. "יש לנו עבודה, אבל אנחנו חושבים שנוכל לעשות את זה", הוא אמר בתכנית הטלוויזיה "השבוע" ב-ABC.

מנגד, הביע יו"ר הרפובליקנית הלאומית מייקל סטיל ביטחון בניצחון מפלגתו בשני בתי הקונגרס, כמו גם בבחירות למושלים, כגינוי נרחב למדיניות של אובמה והמפלגה הדמוקרטית. "למצביעים נמאס מכך שהממשלה הפדרלית לא הקשיבה להם במהלך השנתיים האחרונות, שהוא נעה בכיוון משלה, בקצה שלב, והם רוצים להאט את זה", אמר סטיל בתכנית "פגוש את העיתונות ב-NBC . "ואני חושב שתראו גל, גל חסר תקדים ביום הבחירות שיפתיע אנשים רבים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ביל קלינטון מבולבל

בסוף השבוע ערך ברק אובמה מסע בכמה מדינות על מנת לעורר את קהל המצביעים הדמוקרטי. אולם בשתי המפלגות מסכימים כי הנשיא כשל בהסברת ההצלחות של ממשלו לאמריקאים.

היו"ר הקודם של הוועדה הדמוקרטית הלאומית טרי מקוליף אמר לאחרונה כי הנשיא לשעבר ביל קלינטון "נבוך ומבולבל" מחוסר מסר אחיד של המפלגה הדמוקרטי לקראת השלבים האחרונים של הקמפיין, ותהה מדוע המפלגה הרשתה לעצמה להפוך לשק חבטות אל מול ההאשמות של הרפובליקנים על ממשל הבזבזני וניהול כושל של הכלכלה.

טום קיין חולק על הדעה הזאת. "הצלנו את תעשיית הרכב. הצלנו את המגזר הפיננסי, ערכנו רפורמה היסטורית במערכת הבחירות", אמר קיין. "העם מבין את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully