וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכים מפגינים בירושלים: "הרצוג רומס אותנו"

אורי ערן

25.10.2010 / 12:10

עשרות נכים מפגינים מול קריית הממשלה בירושלים בקריאה להעלות את גובה הקצבאות שהם מקבלים. יו"ר מטה המאבק נעמי מורבייה: "כולם חומסים אותנו, זה מצב בלתי נסבל"

גדעון צנטנר

(צילום:גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

עשרות נכים מפגינים בשעה זו (שני) מול קריית הממשלה בירושלים. המפגינים קוראים להעלאת קצבאות הנכות ונושאים שלטים בהם נכתב בין היתר: "הרצוג רומס את ילדי הנכים" ו"רוצים לחיות בכבוד".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) הביע תמיכה בצדקת מאבק הנכים ואמר כי "ראוי שהם לא יהיו צריכים שוב ושוב לצאת להפגין. לצערנו, ממשלות מעדיפות לטפל בקומץ מיליונרים ולא בנכים. נכות יכולה לקרות לכל אחד וזה חוסר מוסר והגינות".

יו"ר מטה המאבק, נעמי מורבייה, המפגינה במקום, סיפרה לוואלה! חדשות על הנעשה בשטח ועל דרישות המפגינים. לדבריה, "כרגע יש כאן 100-150 מפגינים. אנחנו מקווים שיגיעו עוד בהמשך היום. המאבק צובר תאוצה ואנחנו מקווים כי יתרחב בהמשך".

"דורשים להשוות את גובה הקצבאות לגובה שכר המינימום"

מורבייה סיפרה על דרישות המפגינים ואמרה כי "אנו דורשים להשוות את גובה הקצבאות לגובה שכר המינימום. לא ייתכן שאנשים ללא כושר השתכרות יזכו למגלה זעומה של 1,850 שקלים בחודש. זה מצב בלתי נסבל. הממשלה הזאת, שהיא כביכול ממשלת ימין שהולכת בדרכו של זאב ז'בוטינסקי, מתעלמת למעשה מחמשת המ"מים שלו: מזון, מעון, מלבוש, מורה ומרפא. אנחנו רואים שפעם אחר פעם מקבלים החלטות שמשמעותן היא שנכים נשארים כלואים בביתם או חייבים ללכת למוסדות סיעודיים".

מורבייה הוסיפה כי "ההתנערות מנכי הפוליו גם כן חייבת להיפסק, וגם קצבאות ילדי הנכים מגוחכות, ואין דרך להתקיים מהסכומים האלה. הרשויות, במקום לעזור, חומסות את מעט הכספים שאנחנו מקבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully