וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד מינוי גלנט: "חשוד בפשעי לחימה"

גלעד גרוסמן

25.10.2010 / 10:25

תנועת "יש גבול" עתרה לבג"ץ נגד מינויו של האלוף יואב גלנט המיועד לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. בעתירה נטען, כי גלנט חשוד בביצוע פשעי לחימה במהלך מבצע עופרת יצוקה

תנועת "יש גבול" עתרה הבוקר (שני) לבג"ץ נגד מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין יפתח כהן ועומר ש"ץ, נטען כי גלנט, כמי שפיקד על מבצע "עופרת יצוקה", חשוד בהפרות חמורות של המשפט הבינלאומי ובביצוע פשעי לחימה, וכל עוד לא נחקרו המעשים הללו אין מקום למנותו לרמטכ"ל.

לפי העתירה, שהוגשה נגד ועדת טירקל לאישור מינויים בכירים, הממשלה וגלנט עצמו, נטען כי גלנט היה האחראי הישיר על הלחימה בעזה, במהלכה, על פי הנתונים של ארגון בצלם, נהרגו למעלה מ-1,300 פלסטינים, מתוכם 759 אזרחים שלא היו מעורבים בלחימה, בהם 318 ילדים. כמו כן נפצעו יותר מ-5,300 פלסטינים.

לטענת העותרים, היקפי הפגיעה באזרחים וכן עדויות שנאספו לאחר מכן ותחקירים שערכו ארגוני זכויות אדם ישראליים ובינלאומיים, מעלים חשדות כבדים להפרות של דיני הלוחמה וביצוע פשעי מלחמה על ידי צה"ל. בנוסף, העותרים מציינים את מסקנות דו"ח גולדסטון, שקבע כי ישראל הפרה לכאורה את הוראות המשפט הבינלאומי.

דרישה לחקירה אובייקטיבית

ב"יש גבול" דורשים שתיערך חקירה אובייקטיבית לחדשות האלה, ולא שייחקרו רק על ידי צה"ל בעצמו. "לאור העובדה שחקירה עצמאית ואובייקטיבית ביחס לחשדות הללו כלל לא נערכה, מוסיפים לרחף מעל ארשו של האלוף גלנט חדשות כבדים להפרות חמורות של המשפט ההומניטארי ולביצוע פשעי מלחמה", נכתב בעתירה. "מאחר שכך, חסר האלוף גלנט את טוהר המידות הנדרש לשם מינויו לתפקיד הרמטכ"ל".

"רמטכ"ל כזה יהיה חשוד מתמשך במהלך הכהונה שלו ובתי משפט בינלאומיים יכולים ויש להניח שאף יבקשו להעמיד אותו לדין, והוא לא יוכל לתפקד כראוי", אמר עו"ד כהן לוואלה! חדשות.

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully