וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיין מעיד לטובת מורשעי גבעתי: "הם לא פושעים"

25.10.2010 / 9:24

בבית הדין הצבאי בקסטינה נערך שלב הטיעונים לעונש במשפטם של שני לוחמי גבעתי, שהורשעו בחריגה מסמכות לאחר שהורו לילד פלסטיני לפתוח תיקים שנחשדו כממולכדים. עשרות תומכים ובהם האלוף במיל' עוזי דיין ומפקד גבעתי אל"מ מוני כץ, מלווים את הלוחמים. "ככה לא בונים צבא"

ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

(צילום: ארכיון, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בבית הדין הצבאי בקסטינה נערך היום (שני) שלב הטיעונים לעונש במשפטם של שני חיילי חטיבת גבעתי, שהורשעו בחריגה מסמכות במהלך מבצע עופרת יצוקה. לפני כשלושה שבועות הרשיע בית הדין הצבאי את שני הלוחמים, שהורו במהלך המבצע לילד פלסטיני בן 9 מעזה לפתוח תיקים שנחשדו כממולכדים.

מחוץ לבית הדין התגודדו משעות הבוקר עשרות תומכים בשני החיילים ובהם האלוף במיל' עוזי דיין ומפקד חטיבת גבעתי הנכנס, אלוף משנה מוני כץ. דיין שצפוי למסור עדות אופי לטובת שני החיילים, אמר לפני הדיון לחבריהם כי "אנו כאן כדי לתת גיבוי ללוחמים שלנו. הם לא פושעים אלא לוחמים. אנו כאן כדי לשים קץ למשפטיזציה. יותר מ-600 לוחמים נחקרו במצ"ח מאז סיום מבצע עופרת יצוקה. ככה לא בונים צבא ערכי, צריך לחזור לזמנים שמצ"ח לא חוקר פעולות לחימה. אין לו את הסמכות המוסרית לזה".

בעדותו אמר דיין כי "אינני מבין איך נותנים למצ"ח לחקור אירוע של לחימה. חקירה ושיפוט באירוע כזה אינו יכול להיעשות על ידי מצ"ח או בית המשפט, אלא רק על ידי המפקד. בשדה הקרב נעשות המון פעולות שכאלה ומי שצריך לטפל בהן הוא המפקד. כמפקד, אצלי הם לא היו הופכים לעבריינים עם רישום פלילי".

"מדינה אוכלת לוחמיה"

בנוסף לחבריהם של השניים, הגיעו לדיון גם חברי הכנסת שלמה מולה (קדימה) ואורי אורבך (הבית היהודי), שהתחבק עם אחד הלוחמים המורשעים. "באתי להראות ביחד עם יתר האזרחים כאן את תחושת ההזדהות והגיבוי ללוחמים שלנו שנושאים את עמם על גבם", אמר אורבך. "הם הקורבנות של המערכת ששופטת הכל בכלים משפטיים קרים ובמקום שבו המערכת הצבאית כושלת, מגיעה במקומה המערכת האזרחית שמסייעת".

חבריהם של שני הלוחמים המורשעים טענו כי עצם העמדתם לדין והרשעתם, פוגעת במוטיבציה וברצונה של חיילים אחרים להתגייס. החברים אף הניפו שלטים בהם נכתב בין היתר: "לוחמים בעד לוחמים", "מדינה אוכלת לוחמיה" ו-"אחרי שלא מתתי בקרב, אתם הורגים אותי בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully