וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: לא נפנה כעת את מאחז עמונה

גלעד גרוסמן

24.10.2010 / 17:06

פלסטינים הגישו עתירה בה הם דורשים לפנות את מאחז עמונה. המדינה השיבה לבג"ץ כי מדובר בבנייה בלתי חוקי, אך יחד עם זאת ביקשה מביהמ"ש שלא יתערב בסדר העדיפויות של מועד הפינוי

אולי לא הכל שפיט? המדינה ביקשה היום (ראשון) מבג"ץ לדחות עתירה שהגישו פלסטינים הדורשים לפנות את מאחז עמונה, לאחר שלטענתם הוקם באופן בלתי חוקי על אדמות השייכות להם. עוזר שר הביטחון להתיישבות, איתן ברושי, כתב לשופטים כי המדינה אינה חולקת על כך שהמאחז נבנה על קרקע פרטית ולכן מדובר בבנייה בלתי חוקית, אולם הוא מבקש מבית המשפט שלא להתערב בסדר העדיפויות של המדינה בכל הקשור למועד פינוי המאחז.

לפני כשנתיים עתרו לבג"ץ עשרה פלסטינים, באמצעות ארגון זכויות האדם "יש דין", בדרישה לפנות את המאחז עמונה ולהסיר את הגידור המקיף חלקים ממנו, המונע מפלסטינים גישה לאדמותיהם. בתצהיר שהגיש ברושי הוא הדגיש כי המדינה אינה מתנערת מחובתה לאכוף את חוקי התכנון והבנייה באזור, אולם הוסיף כי "בעת הזו שיקולים מדיניים הנובעים מהתקיימות הליכים מדיניים מול הפלסטינים נלקחים אף הם בחשבון בעת עיצוב סדרי העדיפויות בכל הנוגע לפינויי יישובים ו/או מאחזים".

ברושי הוסיף כי סוגיית הבניה ביהודה ושומרון היא סוגיית ליבה בשיח המדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית ובמגעים המדיניים עם ארה"ב, ולכן מדיניות הממשלה ביחס לפעולות שמשנות את המצב הקיים בשטח "נשקלת גם בשים לב לאיטנרסים לאומיים רחבים ובראיה הכוללת גם שיקולים מדיניים, ביטחוניים ואחרים".

ברושי מגלה בתצהירו כי במהלך תקופה הקפאת הבניה בשטחים נפתחו 547 תיקים בגין בנייה בלתי חוקית במגזר הישראלי ביהודה ושומרון. עבירות הבנייה התגלו במהלך 1,466 סיורים שביצעו פקחי הבנייה בתקופה הזאת. כמו כן, על פי הנתונים שמציג ברושי, במהלך שבעת החודשים הראשונים של השנה הרס המנהל האזרחי 71 בתים בלתי חוקיים של מתנחלים ו-53 מבנים בלתי חוקיים של פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully