וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים משיבים לאברכים: "גם רפואה זה חשוב"

יו"ר התאחדות הסטונדטים איציק שמולי תקף את ח"כ משה גפני הדורש לעגן את מלגות האברכים בחוק. "האם לימודי תורה נעלים על לימודי חינוך? יש גם סטודנטים מרקע כלכלי חלש"

הסטודנטים לא נשארים חייבים: לאחר שאברכים חרדים ביקשו להצדיק את עיגון המלגות אותן הם מקבלים בחוק, ואמרו כי מדובר בסכום זניח לעמת התקציב המוקצה לסטודנטים, תקף אחר הצהריים (ראשון) יו"ר התאחדות הסטודנטים הטרי איציק שמולי את האברכים. לדבריו, "במה נעלה יותר אברך ללימודי קודש מאשר סטודנט לרפואה? האם לימודיו חשובים יותר למדינת ישראל מלימודי ההוראה במכללות האקדמיות לחינוך? האם לימודיו תובעניים יותר מלימודי ההנדסה או המשפטים?"

לדברי שמולי, "הקביעה לפיה הסטודנטים בישראל 'לומדים במשך תקופה מסוימת וזמנית' ועל כן זכאים לתמיכה נמוכה ביחס לתלמידי הישיבות היא קביעה מגוחכת ותלושה מהמציאות, בעיקר כשהיא מגיעה מפיו של יו"ר ועדת הכספים".

שמולי תקף את יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה), שדרש לעגן את מלגות האברכים בחוק. לדברי שמולי, "גפני מודע היטב למצבה הקשה של מערכת ההשכלה הגבוהה ולנטל הכלכלי הכבד המוטל על כתפיהם של הסטודנטים, אך אינו נותן לעובדות לבלבלו.

"לא יכולים לשרוד בלי תמיכת ההורים"

שמולי הדגיש כי גפני מתעלם מכך, "ש- 60% מהסטודנטים לא היו יכולים לשרוד את התואר בלא תמיכתם הכלכלית של הוריהם. 80% מהסטודנטים מקדישים כל דקה פנויה כדי להתפרנס בדוחק, עובדים במהלך התואר ומרוויחים בממוצע שכר חודשי זעום בגובה 3,237 שקלים שאינו מספיק כדי לכסות את נטל שכר הלימוד וההוצאות הנלוות. כל אלה לא חלים על אלה שתורתם אמונתם ופרנסתם - על חשבוננו, כאילו שאין בנמצא סטודנטים מרקע סוציו-אקונומי חלש הזקוקים לתמיכה".

דבריו של שמולי מגיעים לאחר שאברכים חרדים התייחסו לדרישתו של גפני לעגן את המלגה אותה הם מקבלים בחוק. "אני רואה בזה דבר חשוב מאוד לעגן את הדבר הפעוט הזה בחוק", אמר אחד האברכים לוואלה! חדשות. ביחס לטענות הסטודנטים כי מדובר באפליה הוא ציין כי "התקציב שמקבלים הסטודנטים באוניברסיטאות הוא כפול, פי חמישה לפחות".

אחר הצהריים הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי נושא חוק הגמלות לאברכים יעבור לטיפולה של ועדה מיוחדת שתעסוק בנושא. בתחילה לא היה ברור אם הוועדה תורכב מדרג השרים או מהדרג הפקידותי אך לבסוף הוחלט שאנשי לשכות השרים הם אלה שירכיבו אותה. כתוצאה מהקמת הוועדה הוחלט לדחות את הדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully