וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיילי צה"ל משפילים פלסטינים בעזה

24.10.2010 / 19:54

לצד התעוזה שהפגינו חיילי צה"ל במבצע עופרת יצוקה, בחרו אחדים מהם להשפיל את תושבי הרצועה הפלסטיניים ולהשחית את רכושם. וואלה! חדשות חושפת את התמונות שמתעדות את המעשים. באחת התמונות נראה חייל מרסס כתובת "תיכף נשוב" על קיר אחד הבתים. צה"ל: "כל מקרה נחקר"

תמונות חדשות של חיילי צה"ל שפעלו במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, חושפות שוב השפלה והשחתת רכוש של פלסטינים. בתמונות שהועלו לרשת החברתית "פייסבוק" ואשר הגיעו לידי וואלה! חדשות, נראים חיילים ב"תמונות מזכרת" שצילמו בתוך בתים של פלסטינים ברצועת עזה, כאשר הם עושים פוזות למצלמה עם הנשק או מרססים כתובות על הבתים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל מצר על העובדה כי ארגון 'שוברים שתיקה' בוחר להמשיך ולהציג עדויות לכאורה לכלי התקשורת ולא פונה ישירות לצה"ל. כפי שכבר נעשה בעבר, כל מקרה חריג נחקר על ידי המשטרה הצבאית החוקרת ומוגש לחוות דעת הפרקליטות הצבאית, שם מחליטים האם יוגש כתב אישום לבית דין צבאי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חייל מרסס "תיכף נשוב" על קיר בית של פלסטינים/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחת התמונות נראים חיילים מכוונים רובה לעבר פניו של פלסטיני כפות שעיניו מכוסות ללא כל סיבה נראית לעין. בתמונה אחרת נראה לוחם מרסס כתובת גרפיטי על אחד הקירות ובו נכתב "תיכף נשוב", כשמתחתיו ציור של מגן דוד. בתמונות אחרות נראים חיילים משתמשים בציוד של פלסטינים, ככל הנראה לאחר שהשתלטו על בתיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חייל מחזיק רובה מול פלסטיני כפות/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמונות נשלחו לפני כשבועיים לארגון "שוברים שתיקה", אשר פנה לציבור על מנת שיוכל למסור פרטים נוספים לגבי נסיבות צילום התמונות. "זהות האנשים המצולמים אינה מעניינת אותנו", אומרים בארגון, "בניגוד לטענת הצבא כאילו מדובר בתפוחים רקובים, תמונות אלה ואחרות מראות כי מדובר בנורמה שהחברה הישראלית חייבת להתמודד איתה. לא מדובר כאן בבעיה אישית של חייל זה או אחר. האירועים הללו מתרחשים בשל הכיבוש ובשל הסיטואציה שבה הצבא נכנס לאזורים מאוכלסים וצריך להתמודד מול אוכלוסיה אזרחית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חייל מצטלם במטבח של משפחה פלסטינית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודשים האחרונים נאלצים בצה"ל להתמודד לא אחת עם העלאת תמונות, בהן נראים חיילי צה"ל משפילים פלסטינים במהלך פעילות מבצעית או במהלך שירותם. כך למשל צולמה חיילת לשעבר עדן אברג'יל מצטלמת עם עצורים כפותים, וחייל אחר צולם רוקד לצד פלסטינית כפותה כשעיניה מכוסות.

לפניות לכתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 16:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully