וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדע בזיוני: תיכוניסטים לומדים לבגרות במכללה

עידן אבני

24.10.2010 / 15:33

אלפי תלמידים מתיכונים בצפון לומדים לבגרות במכללת תל חי בשל המחסור במורים בתחום הטכנולוגיה והמדעים. "לא פעם קיבלנו פנייה שהיה ניסיון לפתוח מגמה ואין כוחות מתאימים להוראה"

בפריפריה מצאו פתרון למחסור במורים מקצועיים. אלפי תלמידים מבתי ספר תיכוניים מכל אזור הצפון לומדים לבגרות דווקא במכללת תל חי' בגלל המחסור במגמות טכנולוגיה ומדעים בבתי הספר ובשל המחסור החמור במורים.

בסקר שנערך במכללת תל חי לפני כשלוש שנים הסתבר אז כי אחוז התלמידים הפונים ללימודי מדעים וטכנולוגיה הוא מהנמוכים בארץ. ההמשך ידוע מראש, כאשר רק מעטים פונים ללימודים גבוהים בתחום. כך לדוגמא הסתבר, כי רק חצי אחוז מתלמידי השכבה לומדים מדעי המחשב. בקריית שמונה אפילו אין מורה אחד למקצוע זה. הסקר הראה ש-4% מהתלמידים פונים לכימיה, ו-6% לפיסיקה. אולי זו הסיבה שבבית ספר אחר כשנרשמו רק שתי תלמידות למגמת הכימיה, המגמה כלל לא נפתחה.

בעקבות הסקר הוחלט להקים מרכז אקדמאי לנוער שיאפשר לתלמידים בצפון ללמוד את המקצועות שאין בבתי הספר, כשבמקביל גם המורים בתחום יזכו להכשרה והדרכה. אלא שגם בתל חי הבינו שזה לא מספיק וכעת הם בוחנים את האפשרות לאפשר לתלמידים גם לעשות את בחינות הבגרות במכללה. "לא פעם קיבלנו פנייה מבתי ספר שהיה ניסיון לפתוח מגמה ואין כוחות מתאימים להוראה. יש מצב שגם מגמות לא נפתחות כי מספר המתעניינים הוא נמוך", מסבירה ד"ר עירית שושן, מנהלת המרכז האקדמאי לנוער במכללת תל חי. "אנחנו לא פותחים במקום בתי הספר מגמות. אנחנו מתאימים את עצמנו לצרכים שלהם. יש לנו את הכוח אדם אבל אנחנו רוצים שזה יקרה שם".

"מקווה שנצליח לחולל שינוי"

במכללה יפנו למשרד החינוך במטרה להכיר בקורסים הנלמדים כבגרות לכל דבר. דבר הקיים כבר במוסדות אקדמאים אחרים. הקורסים האקדמאים הנלמדים על ידי התלמידים נחשבים כמובן כנקודות זכות כאשר הם ממשיכים ללימודים לתואר הראשון.

הרעיון הצליח ואם לפני שלוש שנים החלו את לימודים כ-400 תלמידים, השנה מתגאים במכללה בלא פחות מ-4,000 תלמידים. השבוע אף נחנכו מעבדות חדשות שישמשו את תלמידי בתי הספר. ד"ר שושן מציינת כי המצב בצפון קשה הרבה יותר מזה שבכל הארץ, אבל מבחינתה מדובר אפילו ביתרון, "המגמה של ירידה במספר בוחרי המדעים היא ארצית אבל היא מוקצנת בצפון. המצוקה היא יותר גדולה. מצד אחד זה יותר מדאיג מצד שני אפשר לחולל שינוי מהמקום הזה כי אנחנו מתחילים מנקודת פתיחה מאוד נמוכה. כולם מגויסים לחולל את שינוי וזו תנופה משמעותית. אני מקווה שאכן נצליח לחולל שינוי בטווח סביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully