וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בוועדת השרים: אסור לצוד את חיות הבר

אריאל נוי

24.10.2010 / 14:30

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה תיקון להצעת החוק להגנת חיות הבר לפיה כל חיות הבר יוגדרו כ"חיות בר מוגנות". בכך יבוטל הציד הספורטיבי שכיום מתבצע ברשיונות

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) תיקון להצעת החוק להגנת חיות הבר. את התיקון יזם המשרד להגנת הסביבה ועל פיו כל חיות הבר תהיינה "חיות בר מוגנות" למעט מספר מינים "מזיקים". בכך יבוטל הציד הספורטיבי אשר כיום מתבצע באמצעות רישיונות ציד.

על פי הצעת החוק, פגיעה בחיות הבר תותר אך רק בהיתר ולמטרות שיוגבלו בחוק, כגון מניעת סיכונים אקולוגיים ומניעת סכנות לאדם ולחי. בנוסף ייאסר פיזור רעל בשטחים פתוחים, הפקרתן של חיות בר וחיות בית בטבע תוגדר כעבירה על החוק. כמו כן, ייאסר על סחר בפרוות של כלל חיות הבר, אלא בחריגים ספציפיים. לצד זה יוחמרו סמכויות הענישה והקנסות בגין עבירה על סעיפי החוק ותקופת המאסר בגין ביצוע העבירה תגיע לרף המקסימלי לשלוש שנות מאסר.

השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, הגיב לאישור הצעת החוק בוועדת השרים ואמר כי "החוק החדש יבטיח הגנה על כל חיות הבר בישראל, יאפשר טיפול יעיל באיומים עליהן וצמצום משמעותי בציד המותר כיום. ציד כיום אינו לגיטימי כאשר הוא נועד ל'הנאה' הכרוכה בהרג של בעלי חיים, לרבות למטרות מאכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully