וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אבל לאומי ברוסיה לציון אסון הצוללת

23.8.2000 / 10:58

"נכשלנו בהגנה עליהם, סלחו לנו", אמר שר ההגנה הרוסי; הנשיא פוטין נפגש בלילה עם מאות קרובים של הנספים; חשש לדליפות רדיואקטיביות מהצוללת הגרעינית הטבועה

יום אבל לאומי הוכרז ברוסיה לציון אסון הצוללת "קורסק". דגלי הלאום הורדו וכל אירועי הבידור בוטלו.

נשיא המדינה, ולדימיר פוטין, חזר למוסקבה לאחר פגישות מרתוניות במהלך הלילה עם 600 קרובי הנספים באסון בנמל הצי בעיר וידייבו. פוטין זכה לביקורת עזה בתקשורת ובציבור הרוסיים, משום שבחר להשהות את בקשת העזרה הבינלאומית לאחר שנודע דבר האסון.

גורמים צבאיים מסרו אתמול כי פוטין צפוי לטוס היום לאיזור הטביעה של הצוללת ולהטיל זר פרחים לים כהוקרה לנספים. אולם משפחות החיילים מחו על הידיעה, והאירוע נדחה משום שלטענתם הטקס לא צריך להתקיים עד אשר ייקבע באופן סופי כי גופות הצוללנים לא יוכלו להימשות מהים ולהיקבר בצורה מסודרת. בהחלטה משותפת של פוטין והמשפחות כבר בוטל טקס זיכרון בעיר וידייבו.

בפגישה עם המשפחות הודה הנשיא הרוסי כי צוות החילוץ של הצי הרוסי היה במצב ירוד, אך הוסיף כי אף גורם צבאי לא יועמד למשפט לפני שתוכח אשמתו. שר ההגנה הרוסי, איגור סרגייב, פירסם אתמול הצהרה בו הוא מתנצל על האסון: "נכשלנו בהגנה עליהם. סילחו לנו".

לא נמצאו סימני קרינה סמוך לצוללת

נורבגיה הודיעה היום כי לא מצאה סימנים לדליפת חומרים רדיואקטיבים מהצוללת הטבועה. הרשות הנורבגית להגנה על קרינה מסרה כי נטלה דגימות מים הן מחוץ לצוללת והן מתוכה.

בבוקר דיווחה הטלוויזה הרוסית כי נמצאו סימני רדיואקטיביות באזור הטביעה. בצוללת קיימים שני מתקנים גרעיניים, אולם מוסקבה טוענת כי המתקנים נסגרו אוטומטית בעת האסון.
ארגוני איכות הסביבה תובעים לעלות את שלד הצוללת, מחשש לדליפות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully