וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זועבי: לחקור תקיפת הערבים במכללת צפת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.10.2010 / 11:54

ח"כ זועבי דרשה מהשר לביטחון פנים לפתוח בחקירה של הטענות לפיהן חרדים השליכו אבנים לעבר דירות של סטודנטים ערבים במכללת צפת

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) שיגרה היום (ראשון) מכתב לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' בו דרשה לפתוח בחקירה דחופה את הטענות של סטודנטים ערבים במכללת צפת כי ביום שישי האחרון הגיעו חרדים למעונותיהם, השליכו אבנים לעבר דירותיהם וניסו לפגוע בהם פיזית. "שתיקת העיר והמשטרה לנוכח הכינוס הגזעני שנערך לפני כשבועיים ושמטרתו היתה לקרוא לתושבים שלא להשכיר דירות לסטודנטים ערבים – היא זו שנתנה אור ירוק לאלימות הזו", כתבה ח"כ זועבי במכתבה לשר אהרונוביץ'.

"מה עוד שהאלימות הזו פרצה מספר ימים לאחר הכינוס הזה, לאחר ההסתה מצד רבנים ולאחר פסק ההלכה של רב העיר, שבו הוא אוסר להשכיר או למכור דירות לערבים", הוסיפה. ח"כ זועבי גינתה עוד את התנהגות משטרת הגליל שלא פתחה בחקירה, לא עצרה את התוקפים "והסתפקה בתיאור התקרית כתגרה בין סטודנטים ערבים ליהודים דתיים".

במקביל, שיגר מרכז "חיראק" לקידום השכלה גבוהה בחברה הערבית בישראל, מכתב לשר אהרונוביץ', ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, לשר החינוך, גדעון סער ולנשיא מכללת צפת. כותבי המכתב מזהירים מפני סכנה לחיי הסטודנטים הערבים.

"ההשתלחות הגזענית מחד גיסא, ואוזלת היד הציבורית והמשטרתית מאידך גיסא, יביאו לסיכון חייהם של אלפי סטודנטים ערבים שלומדים במכללה", נכתב. "אנו דורשים מכם לשים קץ למצב בו ההסתה עוברת למעשים פליליים העלולים לסכן חיי אדם, הן על ידי גינוי ברור וחד משמעי לתקיפה ולהסתה הגזענית, והן על ידי נקיטת אמצעים משמעותיים, כל אחד מתוקף תפקידו, למצות את הדין עם התוקפים ועם שולחיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully