וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיטי: מקרי כולרה ראשונים התגלו בבירה

טליה שחר

24.10.2010 / 10:12

לאחר שלמעלה מ-200 בני אדם מתו ממחלת הכולרה באי, התגלו חמישה בני אדם שנדבקו במחלה בבירה פורט או-פראנס שהוחרבה ע"י רעש האדמה בחודש ינואר. בבירה חיים 1.3 מיליון בני אדם בתנאי צפיפות קשים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יותר מ-200 בני אדם מתו ממגפת הכולרה שפרצה בהאיטי, וקיים חשש שהמגפה תתפשט ברחבי האי. לראשונה התגלו הבוקר (ראשון) לאחר שהתגלו מקרים ראשונים של כולרה בבירה פורט או-פראנס. המחלה גורמת לשלשול, חום גבוה, הקאות, התייבשות קשה ואף למוות.

יותר מ-2,500 חולים כבר קיבלו טיפול במחלה באזור ארטיבוניטה, מצפון לעיר הבירה. לדברי גורמים באו"ם, המקרים דווחו בפורט או-פראנס נדבקו במוקד התפרצות המגפה, נסעו לעיר ושם פיתחו את תסמיני המחלה. "הם אובחנו במהרה ובודדו", אמרה אימוג'ן-וול, דוברת הפעילות ההומניטרית של האו"ם באי לסוכנות הידיעות "רויטרס", "זהו לא אתר חדש של הידבקות".

אולם בפורט או-פראנס לא לוקחים סיכונים ולכן הגבירו את אמצעי המניעה והמעקב אחר המחלה. בעיר הבירה חיים כ-1.3 מיליון ניצולי רעידת האדמה שפקדה את האי והחריבה את מרבית העיר בחודש ינואר השנה. רוב התושבים עדיין חיים במחנות פליטים צפופים באוהלים, והם מהווים קרקע פוריה להידבקות במחלות כמו כולרה.

חולים במגרש החניה

מוקד הטיפול הראשי באי הוא בית החולים בעיר סיינט מארק, היכן שמאות חולים שוכבים על שמיכות במגרש החניה כשהם מיובשים ומקבלים עירויים וממתינים לטיפול המשך. כולרה היא מחלה באקטיריאלית שעוברת במים ועל פי אחת ההשערות, המגפה בהאיטי פרצה לאחר שאנשים שתו את מי נהר הארטיבוניטה, שזוהמו.

מומחים צופים כי מספר מקרי ההדבקות יאמיר, וצוותי הבריאות המקומיים והבינלאומיים עומלים כעת על בידוד המגפה לאזורים בה היא קיימת. זהו המשבר הרפואי הקשה ביותר שפקד את מדינת האי הענייה מאז שכ-300,000 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה. זוהי גם מגפת הכולרה הראשונה באי במאה השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully