וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל תחדל להתקיים אם תתקוף באירן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.10.2010 / 8:58

ראש ממשלת סוריה שלח איום לישראל: "כל תקיפה נגד סוריה או לבנון תזכה בתגובה כואבת מצדנו, בכל מובן המילה", אמר והזהיר גם מפני תקיפת אירן ש"תוצאותייה תהיינה קטסטרופליות"

ראש ממשלת סוריה נאג'י מוחמד עוטרי אמר אתמול (שבת), כי כל תקיפה ישראלית נגד סוריה או לבנון "תזכה בתגובה כואבת מצדנו, בכל מובן המילה". בראיון שהעניק לעיתון הכוויתי "א-ראי" במהלך ביקורו במדינה אמר עוד: "עלינו להיות תמיד מוכנים להתמודד עם מלחמה שישראל תכריז עליה". לדבריו, ישראל תמיד נוהגת להעביר את זירת הקרב למגרש של היריב "ולכן צריך להיות מוכנים לכך".

עוטרי הבהיר עוד, כי הוא אינו מעריך שישראל תתקיף את מתקני הגרעין האירנים משום שלדבריו, "תוצאות תקיפה שכזו תהיינה קטסטרופליות". בנוסף תהה ראש ממשלת סוריה האם ישראל תוכל לקחת אחריות במקרה שכזה על "תבוסה מוחצת שתוביל לכך שהיא תחדל מלהתקיים?". עוטרי הבהיר עוד כי גם אם לבנון תותקף על ידי ישראל, סוריה תעמוד לצדה.

ביום חמישי, במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא וונצואלה הוגו צ'אווס, אמר נשיא סוריה בשאר אסד, כי ישראל אינה מוכנה ואינה רוצה לעשות דבר למען תהליך השלום. "הוא פועלת בדרכים טקטיות לשכנע את העולם כי התהליך ייכשל", טען אסד, "ישראל מנסה לשכנע את העולם שהיא רוצה בשלום ושהערבים הם אלה שמתנגדים לו".

לדבריו, ישראל ממשיכה להרוג "בצורה מתוכננת" פלסטינים ברצועת עזה ובגדה "ופוגעת בפלסטינים בתוך שטחי 48' (ערביי ישראל – נ.י)". הוא תקף עוד את המצור הישראלי על עזה, את "ייהוד ירושלים" ואת החוקים "הגזעניים" שמקדמת ישראל, כמו חוק הנאמנות, "שאינם שונים מהחוקים הפשיסטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully