וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום תקנה: התנהלות עקמומית

חיים שיין

24.10.2010 / 7:50

מדינת ישראל נרעשת מריבוי מקרי רצח על רקע חילול כבוד המשפחה. צריך מידה רבה של יצירתיות לשונית הזויה כדי לחבר בין רצח לכבוד המשפחה. החיבור המעוות נועד אך ורק כדי לייצר מעין לגיטימציה לפעילות עבריינית חמורה. פעילות שיסודה בעידן הפרימיטיבי שבו עשיית דין עצמית היתה ביטוי של שלטון החוק.

אבל גם רצח אופי הוא סוג של רצח. הלבנת פני אדם ברבים כמוה כשפיכת דמים. כמו כן, כבוד המשפחה אינו מתייחס רק למשפחה הגרעינית. משפחה יכולה לכלול גם מגזר, קהילה או מיעוט בחברה.

אם הרב מוטי אלון עשה את המיוחס לו הוא צריך להיענש. אבל הטיפול במעשים המיוחסים לרב מוטי אלון על ידי פורום תקנה, ובעיקר הפרסומים הפלסטיים בכלי התקשורת בסוף השבוע שעבר, הם בגדר שפיכות דמים על רקע ההגנה על כבוד משפחת הציונות הדתית. משפחה טובה הסובלת ייסורים רבים על רקע התנהלותם של אחדים ממנהיגיה, מרבניה ומדובריה.

לא התאפקו והדליפו

איני מחסידיו של הרב מוטי אלון. החסידות שלי מעוגנת באמונה כי מצוות התורה ועקרונות ההלכה נועדו לתיקון העולם והאדם. אותו אדם שנברא בצלם אלוהים. חובת השמירה על כבוד האדם, היצור הקרוב ביותר אל בורא עולם בכל המציאות האינסופית, כל אדם במשמע, היא מחוקי היסוד בעולמה של ההלכה.

פורום תקנה הוקם כדי להגן על כבוד מוסדות החינוך של הציונות הדתית. מוסדות מפוארים המחנכים לשילוב מנצח בין תורה לממלכתיות ולדרך ארץ. בעיקר להגן מפני התנהלות בלתי מוסרית ובלתי חינוכית של מורים ורבנים כלפי תלמידים ותלמידות. הכוונה היתה לא להוציא החוצה את הכביסה המלוכלכת כדי לאפשר לנקות את הכתמים בתוך הבית. השארת הטיפול בחוג המשפחה מוכרת בחברה החרדית כבר מאות שנים ובתנועה הקיבוצית 100 שנה. מסופקני אם התנהלות כזו עולה בקנה אחד עם ממלכתיות, אך נניח לכך כעת.

למרות מגוון הדעות הרחב, ויש אומרים הרחב מדי, המאפיין את הציבור הדתי?ציוני, פורום תקנה הצליח לרכז תחת כנפיו ייצוג מרשים של כל פלגי הציונות הדתית. משימה לא קלה כשמדובר בציבור דעתן שיש לו מעט שאלות והרבה תשובות. חבל רק שדווקא נושא ההטרדות המיניות הצליח לאחד את הנהגת הציבור הדתי ולהושיבה בפורום אחד. טיפול הפורום בעניינו של הרב מוטי אלון הוכיח כי גם כוונות טובות יכולות לפעמים להוביל למעשים נוראיים של הכפשה, פגיעה, חוסר התחשבות ואובדן מידתיות.

העובדה שהעדויות יצאו לאור סותרת את מהותו של הפורום, שנועד לתקן את הדרוש תיקון ללא הכפשה ציבורית. אם אכן פורום תקנה הולך ומתפורר, זה משום שכמה מחבריו לא התאפקו כשצריך היה והדליפו את העדויות. הפורום משלם כעת את מחיר האטימות שלו לכבודם של אחרים. כמו שנאמר, עקמומיות לשם שמיים היא דבר בזוי. מוטב שהפורום יתפורר, והטיפול במעשים כאלו ייעשה על ידי המדינה בממלכתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully