וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק יבקש מהמבקר לחקור את פרשת הרפז

23.10.2010 / 20:09

על רקע המלצת המשטרה להעמיד לדין את החשוד בזיוף "מסמך גלנט", הודיע שר הביטחון כי יפנה למבקר המדינה, כדי שיבחן את הפרשה על כל היבטיה

על רקע המלצת המשטרה להעמיד לדין את סא"ל (מיל') בועז הרפז בעבירות זיוף בנסיבות מחמירות בפרשת המסמך המזוייף, ולאור פרטים נוספים שהתפרסמו בשבועות ובימים האחרונים בתקשורת, הודיעה הערב (שבת) לשכת שר הביטחון, אהוד ברק, כי בכוונתו לפנות מחר למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ולבקשו לבדוק את הפרשה על כל היבטיה.

"שר הביטחון ברק הבהיר כי בכוונתו, תוך תיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, לחדש את עבודתה של ועדת בריק ברגע שהדבר יתאפשר, כדי לבחון את ההיבטים הערכיים והמערכתיים העולים מתוך הפרשה", נאמר בהודעה שפרסמה הלשכה.

לפני חודש וחצי ביקש היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מברק להקפיא את עבודת ועדת בריק, שהוקמה על ידו לבדיקת היבטים שונים הנוגעים לפרשת המסמך המזויף, עד לקבלת החלטה בהיבטים הפלילים והמשמעתיים על-ידי הגורמים המוסמכים בפרקליטות המדינה ובפרקליטות הצבאית. ברק נעתר לבקשה.

ביום חמישי האחרון המליצה המשטרה באופן רשמי להעמיד לדין את סגן אלוף במיל' בועז הרפז, החשוד שזייף את המסמך שכונה "מסמך גלנט". ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה ניצב יואב סגלוביץ' העביר את סיכום תיק החקירה בעניינו ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. המלצת המשטרה באה לאחר שנאספו לדבריה די ראיות נגד הרפז.

הערכה: המניע היה עיכוב מינוי הרמטכ"ל

שלושה שבועות לאחר התפוצצות הפרשה, דווח כי הרפז הודה בחקירתו כי הוא שזייף את המסמך. עוד דווח כי הרפז אמר לחוקרים שזייף את המסמך על דעת עצמו ושלא היו לו שותפים למעשה. המשטרה בודקת את גרסתו ומעריכה כי המניע של הרפז היה ככל הנראה רצון לעכב את מינוי הרמטכ"ל הבא. הרפז הוא איש עסקים שהשתחרר לפני כתשע שנים מצה"ל. הוא שירת כקצין בסיירת מטכ"ל וכן במודיעין.

הפרשה נחשפה בתחילת חודש אוגוסט, כשערוץ 2 הציג מסמך החושף לכאורה את הקמפיין המתוכנן של אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. לפי המסמך, שהופיע תחת הלוגו של משרד יחסי הציבור "ארד תקשורת" של אייל ארד, יציג האלוף גלנט תדמית שלילית לאלוף בני גנץ, שהתמודד מולו לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully