וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה: בלי מלגות לאברכים - נפרוש

פנחס וולף

24.10.2010 / 0:04

שר האוצר נפגש עם ח"כ גפני, כדי לדון בהתנגדות שהעלתה הצעת החוק למלגות קיום לאברכים. השניים הסכימו לדחות את ההצבעה, אך מקורבי גפני איימו בפרישה מהקואליצה. נתניהו: נעודד אברכים לצאת לעבוד

בעקבות ההתנגדות המסתמנת בקרב שרי הממשלה לחוק המלגות לאברכים, נפגשו אתמול (שבת) שר האוצר, יובל שטייניץ, וח"כ משה גפני (יהדות התורה). בעקבות הפגישה מסתמן, כי במידה שתהיה חקיקה בנושא, המלגה תחול גם על סטודנטים שיענו על התנאים הנדרשים מאברכים: אבות ל-3 ילדים לפחות, שאין ברשותם יותר מדירה אחת או רכב הגדול מקטנוע 50 סמ"ק ואין ברשותם הכנסה נוספת.

שני הצדדים הגיעו להבנה, כי נכון לעכשיו ההסדר הקיים צריך להימשך, משום שמדובר בהתחייבות של הליכוד בהסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה ובעקבות הוראת בג"ץ, בשלב מסוים הדבר יצטרך להגיע לחקיקה. בהמשך להצעת הפשרה נקבע, כי הדיון בנושא ייערך הבוקר כמתוכנן, אולם לא תיערך הצבעה.

עם זאת, מקורבי גפני אמרו אמש לוואלה! חדשות, כי "יהדות התורה לא תישאר בממשלה ולא תתמוך בתקציב אם החוק לא יעבור".

בחודש יוני האחרון פסל בג"ץ את הסעיף בחוק ההסדרים שמכוחו שולמה עד כה גמלת הבטחת ההכנסה לחרדים, בנימוק שהוא מפלה בין ציבור האברכים לבין הסטודנטים האחרים. לפי ההערכות, נתניהו פועל לאשר את החוק, כדי לייצב את הקואליציה בקרב המפלגות החרדיות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע אתמול כי יעביר את הצעת החוק של גפני, לאחר שייעשו בה שינויים שיעודדו את האברכים לצאת לעבודה. לדבריו, החוק המוצע לא משנה את המצב הקיים שהחל לפני 30 שנה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "יש לציין שגם בזמן שקדימה היתה בשלטון ניתנו הקצבות לאברכים ולא נשמע מצד חברי קדימה טרוניות בנושא. היחיד שפעל לעודד חרדים לצאת לעבודה הוא בנימין נתניהו בעת שכיה
שכיהן כשר אוצר וקיצץ את קצבאות הילדים".

מוקדם יותר תקפו מספר שרים את הצעת החוק, בהם שר החינוך גדעון סער, שרי העבודה ושרי ישראל ביתנו, והודיעו כי יצביעו נגד. הרצוג הביע הערב התנגדות לחוק, משום שלדבריו החוק מנוגד למגמה של שילוב חרדים בשוק העבודה ויציאתם ממעגל העוני. "דווקא כשהשינוי מתרחש אי אפשר להכניס גול עצמי לתהליך חשוב זה. אם מטפלים בקשיים ובסיוע לקבוצה אחת, אין כל סיבה להפלות קבוצות אחרות". הרצוג הודיע שהוא יעלה את הסוגיה לדיון בפורום שרי העבודה שיתכנס מחר בבוקר וידרוש להשוות בין חרדים, סטודנטים ומשפחות חד הוריות.

גם שרי ישראל ביתנו הודיעו כי יתנגדו להצעת החוק. מהמפלגה נמסר כי, "בנוסף לעובדה שהצעת החוק מפלה בצורה בוטה את ציבור הסטודנטים בישראל המשרתים בצה"ל ומשלמים מיסים, היא מנציחה את האבטלה ומעודדת מגזר שלם לא לצאת לעבודה ופוגעת בכלכלת ישראל".

גם הסטודנטים זועמים

בתגובה שפרסמה סיעת קדימה נאמר, כי "ראש ממשלת ישראל יעמוד מחר למבחן וכדאי לציבור לבחון אותו בשבע עיניים. מחר ביבי יוכיח אם שרידותו הפוליטית חשובה לו גם מהכרעות בג"ץ. במדינה דמוקרטית בג"ץ פוסק והממשלה מקיימת פסיקותיו. אם נתניהו יעקוף את בית המשפט- הוא עוקף את הדמוקרטיה ומצפצף על הציבור. ממשלת נתניהו כבר הקריבה את כל תקציב המדינה למען הישרדותה ואסור לה להקריב את בג"ץ למען יציבות הכיסא.

גם הסטודנטים נערכים להתנגד לחוק: איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, אמר כי "הצעת החוק של ח"כ גפני מהווה סטירת לחי לציבור של 280 אלף סטודנטים במדינת ישראל ואני מקווה ששרי הממשלה ימנעו מלהנחית על צעירי ישראל מהלומה משל עצמם דרך תמיכה בהצעת האתנן".

לדבריו, "ציבור הסטודנטים הוא הציבור התורם והפעיל ביותר, שמשרת במילואים, מתנדב בקהילה ונמצא במעגל התעסוקה, אבל מופלה בצורה גסה ואנטי דמוקרטית דרך קבע ע"י המדינה. אני קורא לשרי הממשלה להצביע נגד ההצעה ובעד ציבור הסטודנטים".

עדכון ראשון: 19:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully