וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יחויבו הספקיות לחשוף זהויות גולשים?

פנחס וולף

24.10.2010 / 0:03

על פי הצעת החוק שהגיש ח"כ זבולון אורלב, יוכל בית המשפט להורות לספקיות אינטרנט לחשוף את פרטי גולש אשר פרסם דברים המהווים לשון הרע

האם בא הקץ לאנונימיות המוחלטת ברשת? ספקי אינטרנט יחויבו לחשוף פרטים של אדם שכתב דברים המהווים פרסום לשון הרע באינטרנט, כך קובעת הצעת חוק של ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) שעתידה לעלות לדיון היום (ראשון) בוועדת השרים לחקיקה. על פי הצעת החוק, לבית המשפט תינתן הסמכות להחליט האם על הספקיות לחשוף את המידע.

לדברי אורלב, הרעיון להגיש את הצעת החוק עלה בעקבות פסק דין של בית המשפט העליון ממנו עולה, להבנתו, כי ישנה תמיכה מצד השופטים לחוקק חוק שכזה. "הדבר בא לסייע לאדם הסבור כי מידע שהופץ ברשת האינטרנט הכיל לשון הרע עליו, ואין לו אפשרות לתבוע את המפיץ דברי לשון הרע מאחר והוא מסתתר ולא ידוע מי הוא", אמר. "הדרך היחידה להגיע אל המפיץ היא רק במידה שספקי האינטרנט יתורו אחרי פרטיו המזהים".

בשבוע שעבר ועדת השרים דנה בשתי הצעות חוק נוספות המבקשות להגן על אנשים שפורסמו עליהם דברים פוגעניים. הצעת חוק של ח"כ ישראל חסון (קדימה) קבעה כי על עיתונים לפרסם תגובה של אדם שנפגע מפרסום נגדו באותו עיתון. הצעת החוק מציעה לקנוס את העבריין ב- 13 אלף שקלים. ח"כ מסעוד גנאיים (רע"ם-תע"ל) הציע להטיל אחריות פלילית על אתרי אינטרנט בשל פרסום טוקבקים פוגעניים.

עדכון ראשון: 23.10, 19:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully