וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתווך בעסקת שליט לא נפגש עם בכיר חמאס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.10.2010 / 9:56

על רקע פרסומים על מגעים בעסקת שליט בין המתווך הגרמני ובכיר חמאס חסן יוסף, טוען העיתון "אל-חיאת" כי מדובר במגעים עקיפים בלבד. יוסוף עצמו הכחיש את דבר הפגישה עם המתווך

התקדמות או דריכה במקום? על רקע הדיווחים בשבוע האחרון על מגעים בעסקת שליט, בעיתונות הערבית מצננים את האווירה, ומבהירים כי המשא ומתן כנראה רחוק מלהיות בשלבים מתקדמים.

בהמשך לדיווח מלפני מספר ימים על כך שבמהלך ביקורו באזור לפני כשלושה שבועות נועד המתווך הגרמני בעסקת שליט בכלא הישראלי עם בכיר חמאס השייח' חסן יוסוף, מבהיר הבוקר (שבת) העיתון "אל-חיאת" כי השניים לא נפגשו ישירות אלא קיימו "מגעים עקיפים" בעניין קידום העסקה. על פי הדיווח, השב"כ שימש כמתווך בין הצדדים. עוד דווח כי יוסוף אמר למתווך הגרמני, כי "ההחלטה בנושא העסקה נתונה בידי הנהגת הארגון".

אתמול פרסם השייח' יוסוף הודעה מכלאו ובה הבהיר כי בניגוד למה שפורסם, לא הוא ולא שום בכיר חמאס אחר נפגש עם המתווך הגרמני. "הדיווח הזה חסר בסיס והוא פברוק ציוני שמטרתו להכניס בלבול ומבוכה למשא ומתן לגיבוש העסקה", אמר יוסוף.

ביום חמישי דווח ב"אל-חיאת" כי המתווך הגרמני במשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט נפגש באחרונה בבית הכלא הישראלי עם בכיר חמאס השייח' חסן יוסוף ושוחח עמו על המגעים לגיבוש עסקה. לפי הדיווח, שהגיע מגורם בכיר בחמאס, הפגישה בין המתווך, גרהרד קונארד, לבין השייח' יוסוף נועדה כדי לשמוע את עמדתו של חמאס "שכן לנציגי חמאס בכלא יש עמדה, כפי שלחמאס בשטחים ולחמאס בחו"ל יש עמדה. כולם, עם זאת, מאוחדים בצורך להשלים את העסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully