וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "אין עתיד לעם היהודי ללא מדינת ישראל"

גדעון צנטנר ופנחס וולף

23.10.2010 / 0:03

בטקס הסיום של כנס "עתיד העם היהודי" שנערך בי-ם, הבהיר רה"מ כי עתיד העם היהודי תלוי בקיומה של מדינת ישראל. "קיום ישראל לא שינה את האנטישמיות בעולם", הסביר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא אתמול (שישי) דברים בטקס הסיום של כנס "עתיד העם היהודי" שנערך במוזיאון ישראל בירושלים. נתניהו אמר כי "קידום שלום עם ביטחון היא משימה קשה. אחרי 17 שנה של כישלונות, אנשים צריכים להיזהר עם ההנחה שהם יודעים את נוסחת הפלא להצלחה מיידית. אני מאמין ששלום אפשרי, אבל זה צריך להתבסס על מוכנות לפשרות הדדיות. לא רק הצד הישראלי צריך לעשות פשרות אלא הצד הפלסטיני צריך גם לעשות פשרות וויתורים עקרוניים בסיסיים".

נתניהו המשיך ואמר כי "אם אנו רוצים להצליח, עלינו ליישם את מה שלמדנו מעשור שראה גלי טרור ואלפי טילים שנורו על תושבינו. בשבילי יש כאן שני שיעורים חשובים ללמוד: הראשון הוא, שרק כאשר הפרטנרים שלנו לשלום מוכנים להכיר בלגיטימציה של מדינה יהודית, רק אז הם יהיו מוכנים לסיום הסכסוך ושלום בר קיימא עם ישראל. השיעור השני שלמדנו, הוא שרק על ידי סידורי ביטחון על הקרקע, ישראל תוכל לשמור על השלום באזור שלנו. השלום היחיד שאפשר לשמור עליו הוא שלום שניתן להגן עליו".

נתניהו התייחס בנאומו גם לבעיה האירנית. לדבריו, "זאת לא רק הבעיה שלנו, זו הבעיה של העולם הנאור. אירן ממשיכה להכחיש את השואה ולקרוא להשמדת מדינת ישראל. השפעותיה ניכרות על עזה, לבנון, אפגניסטן, דרום אמריקה ואפריקה. זה מה שהיא עושה ללא נשק גרעיני. תארו לעצמכם מה היא תעשה עם נשק גרעיני".

בהתייחסו לקשר בין מדינת ישראל ליהודים בחוץ לארץ, אמר ראש הממשלה, כי "אני לא חושב שיש עתיד לעם היהודי ללא מדינת ישראל. אבל עתיד זה תלוי גם במידת המחויבות של היהודים בתפוצות לנו כמדינה. היינו אופטימיים מדי להשפעת המדינה היהודית על האנטישמיות. חשבנו שבהקמת המדינה תהיה השפעה ממתנת על האנטישמיות, והאירוניה היא שכעת יש כאלה שחושבים שמדינת ישראל היא הסיבה לעלייה באנטישמיות".

נתניהו הוסיף כי "האמת היא שקיום ישראל לא שינה את האנטישמיות, אלא הפך את השנאה ליהודים לשנאה למדינת ישראל. בדורות האחרונים ראינו חזרה לתופעת הדמוניזציה שהייתה מוכרת לנו כלפי יהודים, לתופעה של דמוניזציה כלפי מדינת ישראל. השוני הוא ביכולת שלנו להגן על עצמנו". בסיום דבריו הביע נתניהו תקווה שהיחסים בין ישראל וטורקיה ישובו בעתיד להיות טובים.

עדכון ראשון: 14:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully