וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הפסיכיאטר סייע לשחרור עבריינים

איילה חננאל

21.10.2010 / 16:33

במהלך הדיון בהארכת מעצרו של סגן הפסיכיאטר המחוזי בירושלים, החשוד שהעניק אישורים רפואיים מזויפים תמורת כסף, טענה המשטרה כי חלק מחוות הדעת הביאו לשחרורם של עבריינים

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אחר הצהריים (חמישי) בשלושה ימים את מעצרו של ד"ר ליאוניד אדמינסקי, סגן הפסיכיאטר המחוזי בירושלים, החשוד שהעניק אישורים רפואיים מזויפים תמורת כסף לגורמים במגזר החרדי. אדמינסקי חשוד בעבירות של מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע.

מדיון הארכת המעצר, עולה כי אדמינסקי חשוד כי בלמעלה מ-20 מקרים של זיוף אישורים רפואיים תמורת כסף. על פי החשד, אדמינסקי העניק חוות דעת מזויפות לגורמים במגזר החרדי לפיהן הם סובלים מבעיות נפשיות. חוות הדעת סייעה לאותם גורמים לקבל קצבת גמלה נפשית מהביטוח הלאומי.

החקירה התנהלה במשך כשנה באופן סמוי, ובמהלכה נערכו האזנות לקו הטלפון של הפסיכיאטר. עוד נטען בדיון, כי בחלק מהמקרים, כתב הפסיכיאטר חוות דעת עבור אנשים שלא ראה מעולם. בנוסף, נבדק החשד כי בחלק מהמקרים השתמשו לקוחותיו של הרופא בחוות דעת שכלל לא כתב או ידע על קיומן. את המטופלים העביר לפסיכיאטר גורם שלישי שנעצר אף הוא.

"פסיכיאטר מוערך"

את חוות הדעת נתן אדמינסקי בתמורה לתשלום כספי. כמו כן, נבדק חשד כי אדמינסקי, שמתוקף תפקידו כסגן הפסיכיאטר המחוזי מנסח חוות דעת על כשירותם הנפשית של חשודים ונאשמים בהליכים משפטיים, העניק חוות דעת מזויפות שהביאו לשחרורם של עבריינים.

פרקליטו של החשוד, עורך הדין יאיר גולן, טען כי אדמינסקי "שעוסק במקצועו עשרות שנים, מוערך ומכובד ונחשב כישר דרך, לרבות על ידי מערכת התביעה בישראל. יכול להיות שבין המטופלים לבין עצמם יש המזייפים חוות דעת של מרשי ועושים שימוש ללא מעורבותו. לא מן הנמנע שנוצר קשר בין מתווך מסויים לבין המגזר החרדי במטרה להרוויח כסף. אם כך המצב, מרשי הוא הקורבן".

בהחלטת השופטת נכתב כי "לאחר שעיינתי בחומר החקירה, אני סבורה כי קיימת תשתית ראייתית שהחשוד מעורב בעבירות המיוחסות לו ויש הצדקה להמשך מעצר". כמו כן, התירה השופטת לפרסם את שמו של החשוד, בניגוד לדעת פרקליטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully