וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום תקנה חשף: העדויות נגד הרב אלון

מוטי לוי

21.10.2010 / 16:13

אחרי לבטים רבים, פרסם פורום תקנה בפעם הראשונה את השתלשלות האירועים בפרשת הרב מוטי אלון. לפי ההודעה, הפרשה החלה ב-2005 לאחר שגבר כבן 30 התלונן כי הוטרד מינית על ידי הרב

פורום תקנה מפרסם הבוקר (חמישי) לראשונה את השתלשלות האירועים בפרשת הרב מוטי אלון. הפרסום מגיע בעקבות העובדה שבחודשים האחרונים החלו תלמידיו של הרב אלון לתקוף את הפורום תוך שהם טוענים לחפותו של אלון, מה שהוביל לשובו האיטי אל הזירה הציבורית. הדברים הגיעו לשיאם במסמך שפרסם תלמיד בשם יוסי גרינפלד שכותרתו "הרב מוטי אלון – הסיפור האמיתי". יצויין, כי בימים האחרונים חברי הפורום מסרבים להתראיין והפורום אף שכר את משרד יחסי הציבור גיתם לטיפול בפרשה.

בהודעה שמתפרסת היום באתר הפורום נאמר כי "המסמך (של גרינפלד. מ"ל) אינו מציג את הסיפור האמיתי. זהו מסמך שרובו ככולו אינו אמת, המציג מצג-שווא, ומנסה לערער את אמינותו של פורום תקנה, ואת אמינותם של עשרת תלמידי החכמים, המשפטנים ואנשי המקצוע הטיפולי, אשר דנו בכל הרצינות והאחריות בעניינו של הרב אלון".

לפי ההודעה, כל הפרשה החלה ביולי 2005. באותה העת אדם נשוי כבן 30 פנה אל הפורום וטען כי הוטרד מינית "באופן פיסי שאינו משתמע לשתי פנים" על ידי הרב. המתלונן אף טען בפני הפורום כי המעשים שתיאר נעשו גם כלפיו וגם כלפי אדם נוסף בהיותם צעירים. בעקבות התלונה הרכיב הפורום ועדה בת חמישה חברים שבדקה את התלונות ומצאה אותן כאמיתיות. הוועדה נפגשה אף עם הרב אלון, אשר לטענת הפורום, הודה בעיקרי הדברים, הביע חרטה, וטען שמאז המקרה המדובר הדברים לא חזרו על עצמם.

המקרה המדובר הוביל להחלטה שעיקריה: 1. על הרב אלון ליטול אחריות על המעשים מול המתלונן. 2. אלון יקבל על עצמו שבעת פגישות אישיות עם גברים יהיה עליו להקפיד על הלכות ייחוד (המחייבות השארת דלת פתוחה וכדומה. מ"ל). 3. הצעה לרב אלון לקבל טיפול מקצועי בנושא.

תלונה "חמורה הרבה יותר"

אך הדברים לא הסתיימו בכך. לפי ההודעה, ביוני 2006 קיבל הפורום תלונה נוספת, "חמורה הרבה יותר" כלשונה, הנוגעת "לקיום מערכת יחסים פיסית, בעלת אופי מיני ברור, עם אדם שהיה בעבר תלמידו". לפי התלונה מערכת היחסים נמשכה במשך כמה שנים, והתקיימו במקומות שונים, ביניהם בתוך מוסדות חינוך ובבתי מלון.

לאחר שזומן להציג את גרסתו על הדברים, אלון הודה גם הפעם בעיקרי הדברים אך גלגל את האחריות לפתחו של המתלונן, שלטענתו היה שרוי במצוקה נפשית והוא שגרר אותו למערכת היחסים המדוברת. עוד הוסיף אלון, לטענת הפורום, כי מערכת היחסים לא נעשתה תוך ניצול יחסי מרות כלשהם בינו לבין המתלונן.

בעקבות המקרה המדובר החליט הפורום שעל אלון לעזוב כל פעילות חינוכית למשך שמונה שנים, אז "יידון העניין בשנית". בעקבות ההחלטה המדוברת שנמסרה לאלון ביולי של אותה השנה, עזב אלון את כל תפקידיו החינוכיים ועקר עם משפחתו ליישוב מגדל שעל שפת הכינרת.

המשך הסיפור ידוע, אלון הפר את החלטות הפורום והחל לשוב אט אט גם במקום מושבו החדש לפעילות חינוכית. מה שהוביל לפרסום הפרשה. לפי ההודעה שמתפרסמת היום, מאז פרסום הפרשה הגיעו אל הפורום עדויות נוספות אשר "מהן עדויות חמורות ביותר מבחינה דתית-מוסרית", שחלקן כוללות חשד להיבט פלילי.

בשלהי ההודעה מפרסם הפורום גם מחאה על התנכלויות לרב אהרון ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון, מחברי הפורום, בקשר לפרשת הרב אלון. לפי ההודעה, הפורום "מזועזע משפלותו של מי שחרץ את לשונו בגסות על אחד מגדולי התורה ונקיי הדעת שבדור, ומוחה נמרצות על כך".

לפניות לכתב: Moti.Levi@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • מוטי אלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully