וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגד משטר בקובה זכה בפרס זכויות אדם

טליה שחר

21.10.2010 / 15:34

האיחוד האירופי העניק פרס זכויות אדם יוקרתי למתנגד המשטר הקובני גיירמו פארניס, שקיים השנה שביתת רעב במשך 135 ימים לשחרור פעילים פוליטים מהכלא. ארגון "שוברים שתיקה" היה מועמד אף הוא לפרס

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מתנגד המשטר הקובני גיירמו פארינס הוכרז היום (חמישי) כזוכה פרס סחרוב מטעם האיחוד האירופי לזכויות אדם. פארינס קיים במשך שנים רבות שביתות רעב כנשק להגברת החופש במדינה, למרות הנזק הפיזי העצום שנגרם לו.

ביולי האחרון סיים פארינס, עיתונאי בן 48, שביתת רעב של 135 ימים, במהלכם נשקפה סכנה לחייו שלקה בדלקת, עד שממשלת קובה הודיעה על שחרור 52 מתנגדי משטר. לאורך השנים הוא קיים יותר מ-20 שביתות רעב ואף ישב 11 שנים בבית סוהר. זוהי הפעם השלישית שפעיל קובני זוכה בפרס. הארגון הישראלי "שוברים שביתה" ופעיל אופוזיציה באתיופיה היו מועמדים אף הם השנה.

פארינס ערך שביתות רעב ארוכות גם בשל חשדות לשחיתות בבית חולים בו עבד, ובדרישה שהממשלה תאפשר גישה חופית יותר לאינטרנט. בהודעה על הפרס אמר נשיא הפרלמנט האירופי יז'י בוזק כי פארינס "היה מוכן להקריב את הבריאות שלו ואת חייו כדרך להפעלת לחץ להביא לשינוי בקובה".

חברי הפרלמנט שהגישו את מועמדותו כינו את פארינס "קרן אור של תקווה לעשרות עיתונאים ופעילים הכלואים כעת בבית סוהר". בראיון לעיתון הספרדי "אל פאיס", אמר פארניס כי הוא רואה בגופו המרוסק ככלי "להשגת חופש רב יותר בקובה". לדבריו, "ישנם רגעים בהיסטוריה שהם אתה נקרא להפוך לקדוש מעונה".

הפרס נקרא על שמו של מתנגד המשטר הסובייטי אנדרי סחרוב וניתן לראשונה ב-1988. הוא כולל פרס כספי של 50,000 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully