וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חיילים ואזרחים סחרו בנשק שגנבו מצה"ל

איילה חננאל

21.10.2010 / 14:49

שישה בני אדם, בהם שלושה חיילים, נעצרו בחשד שגנבו מבסיס צה"ל כלי נשק, בהם רובי M16, רימונים ומאג. לטענת המשטרה, חלק מהחשודים הודו במיוחס להם. צה"ל: "נמשיך בפעילות למניעת גניבות נשק"

שישה בני אדם נעצרו הבוקר (חמישי) בחשד שגנבו כלי נשק מבסיס צה"ל והפיצו אותם בקרב גורמים עבריינים. בין כלי הנשק שגנבו על פי החשד החמישה: כלי נשק ארוכים, רובי סער M16, מאג, מטול, רימונים ותחמושת רבה. שוויים של כלי הנשק והתחמושת מוערך במאות אלפי שקלים. שלושה מהעצורים הינם חיילים.

החשודים נעצרו במסגרת חקירה אינטנסיבית שהינה חלק מהפעילות לסיכול גניבת אמצעי לחימה שמובילה המשטרה הצבאית החוקרת בשיתוף היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות (ימל"ם). החקירה מתנהלת בשיתוף ימ"ר מרכז במשטרת ישראל.

לטענת המשטרה, בחקירה הודו חלק מהמעורבים במיוחס להם ואף קשרו אחרים לביצוע העבירות. החשודים יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בכפר סבא. מהמשטרה נמסר, כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה. מצה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל ימשיך בפעילות למניעת גניבת כלי נשק ממחנות צה"ל, תוך שיתוף פעולה עם משטרת ישראל, ולסיכול העברתם של כלי נשק אלו לגורמים עוינים".

צפויים מעצרים נוספים

במהלך החקירה הסמויה עלה כי החשודים פעלו כרשת מאורגנת לגניבתם ומכירתם של נשקים לגורמים עבריינים. ראש מחלק החקירות בימ"ר מרכז רב פקד תומר כהן סיפר כי "החיילים היוו בעצם את התשתית הראשונית של הרשת כאשר הם ביצעו את גניבת האמל"ח מהבסיס בו שירתו. בדרג השני היו אזרחים אשר שימשו כמתווכים ותפקידם היה לנקות את הנשק ולמחוק את עקבותיו כך שיהפוך לבלתי ניתן לאיתור ובהמשך לאתר גורמים עבריינים אליהם מכרו את הנשקים".

רפ"ק כהן מציין כי "מחירו של כל כלי נשק כזה נאמד בעשרות אלפי שקלים במיוחד מאחר ומדובר בכלי נשק "נקיים"- קרי שלא היו מעורבים בעבר באירועים פליליים, מצרך מבוקש אצל העבריינים". על פי החשד כלי הנשק עשו את דרכם לידי ארגוני פשע ואף נבדק החשד כי נמכרו לגורמי פח"ע, ומטרות טרור. "בין הדמויות שקנו את כלי הנשק ושימשו כמתווכים ברשת ישנם "דמויות כבדות" ומוכרות היטב למשטרה", מספר רפ"ק כהן. בימ"ר מרכז מציינים כי צפויים מעצרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully