וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרי הרצח בלוד: "התלמידים כבר אדישים לאלימות"

21.10.2010 / 14:48

ועד ההורים העירוני בלוד, מנהלי בתי הספר והתיכונים בעיר ונציגי העירייה קיימו ישיבה מיוחדת בעקבות מקרי הרצח בעיר. מנהלת ביה"ס יסמין: "מקרי הרצח כבר לא מעוררים אצל התלמידים סלידה או כאב"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

ועד ההורים העירוני בלוד, מנהלי בתי הספר והתיכונים בעיר ונציגי העירייה קיימו היום (חמישי) ישיבה מיוחדת בעקבות ריבוי מקרי הרצח בעיר. זאת לאחר שהלימודים בבתי הספר ובתיכונים של המגזר הערבי בלוד הושבתו היום בשל האלימות.

"התכנסנו היום בשביל לספוג ולשמוע את זעם ועדי ההורים, ולחשוב ביחד מה עשינו ומה צריך לעשות בשביל להילחם באלימות בצורה פרונטלית בכיתות בשיעורי האקטואליה", סיפרה לוואלה! חדשות מונא אבו עיד, מנהלת בית הספר יסמין בלוד. "חלק מהתלמידים שלי ראו בעיניהם את הרצח האחרון בלוד. מה שזעזע אותי יותר מכל זאת הקרירות שבה הם תיארו את הרצח. קרירות שמעידה על כך שמקרים כאלו כבר לא מעוררים אצל התלמידים שלי סלידה או כאב".

"יש תחושה של 'מתי יגיע התור שלי'"

אבו עיד, שהייתה מנהלת הערבייה הראשונה שזכתה במכרז ממלכתי לניהול בית ספר, ושהינה בעלת ותק של 23 שנה, הבהירה כי "מן הסתם זה שוב מעלה את הצורך בתגבור פדגוגי ופסיכולוגי בבתי הספר. ילדי השכונות בלוד פשוט התרגלו לראות את מחזות האלימות. שמעתי מהתלמידים שלי, ממספר מקורות, שברצח האחרון, העניין המהותי הוא איזשהו חוב בסך 5,000 שקל. לך תסביר לילדים שמחיר של בן אדם זה 5,000 שקל. אנשים אומרים לי שיש תחושה של 'מתי יגיע התור שלי?', מפני שהאלימות כל כך תכופה ואחראית. יש תחושה של יד המקרה".

אבו עיד התייחסה אף לתוצאות בחינות המיצ"ב לשנת תש"ע שהתפרסמו היום, ואשר מהן עולה פער בציונים בין המגזר היהודי למגזר הערבי. "תקציבי התגבור לקראת המיצ"ב לתלמידים החלשים הגיעו רק במרץ-אפריל. איך מצפים ממני שהציונים של בית הספר יהיו נורמליים כשיש לי רק חודש להכין את הכיתה למיצ"ב?", תהתה.

"החלונות שבורים, בביה"ס מסתובבים עם מטרייה"

"העירייה מתנהלת בצורה לא יעילה ולא אפקטיבית", הבהירה אבו עיד בישיבה. "תקציבים ממשרד החינוך נכנסים לקופת העירייה ולא יוצאים ממנה לבית הספר שלי. בגלל העובדה הזו, המנהלים בלוד נאלצים לפעול בצורה של גביית יתר מההורים. לפעמים, אנחנו צריך להתנות רישום לבית הספר בתשלום מראש".

המנהלת הוותיקה המשיכה לתאר את המצב המחפיר בבית הספר: "אני מפיצה מיילים לכל הנוגעים בדבר בעירייה ולמשרד החינוך על כך שאני זקוקה לשיפוצים במבנה בית הספר. כל אחד זורק את האחריות לשני. שום דבר לא נעשה. בחורף אני צריכה לעלות לקומה השנייה של בית הספר עם מטרייה בגלל שהחלונות שבורים ויש נזילות. המצב כל כך אבסורדי שאני נאלצת להפעיל את וועד ההורים כדי ללחוץ על העירייה לקבל דברים לבית הספר".

עו"ד עאבד אל-ברג'ע, יו"ר ועד ההורים העירוני, אמר בדיון כי "לערבים לא נשאר כלום בלוד חוץ מחינוך. זה רק צעד ראשון במחאה שאנו מתכוונים להחריפה. מטרתנו היא להילחם באלימות דרך העברת מסר חריף לתלמידים שמגנה את התופעה. אני בטוח שאם המדינה הייתה נותנת מאסר עולם לכל מי שיורה בלוד הבעיה הייתה נפתרת".

  • עוד באותו נושא:
  • לוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully