וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אמסלם ליהדות התורה: התערבו והפסיקו האפליה

מוטי לוי

21.10.2010 / 13:31

ח"כ חיים אמסלם (ש"ס) כתב לחברי הכנסת של יהדות התורה על "העוול הנורא והמתמשך באי קבלת בנות ספרדיות לסמינרים" בהתייחסו לאפליה במודיעין עילית שנחשפה בוואלה! חדשות. "אין מקום נקי מתחלואיה של התופעה המגונה הזו"

ח"כ חיים אמסלם (ש"ס) העביר הבוקר (חמישי) מכתב גלוי לחברי הכנסת של סיעת יהדות התורה. המכתב שכותרתו "העוול הנורא והמתמשך באי קבלת בנות ספרדיות לסמינרים" מגיע בעקבות חשיפת פרשת אפליית הבנות הספרדיות במודיעין עילית בוואלה! חדשות, ובו קורא אמסלם לחברי הכנסת של יהדות התורה להתערב ולהפסיק את האפליה.

המכתב הועבר גם לקראת דיון חירום של ועדת החינוך של הכנסת בפרשת האפליה בכלל, ובפרט בעיר מודיעין עילית שיתקיין ביום שלישי הקרוב. יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) אמר לוואלה! חדשות מוקדם יותר השבוע כי באם יתגלה שהאפליה אכן התקיימה הוא ידרוש במסגרת הוועדה מנציגי משרד החינוך להפסיק את העברצ התקציבים למוסדות המפלים, לשלול את רישיונם ולהוציא נגדם צווי סגירה.

במכתב פנה אמסלם לח"כים החרדים האשכנזים וביקש מהם להתערב בנושא לפני ש"תיפתח חלילה תיבת פנדורה שאחריתה מי ישורנה". במכתב טען אמסלם כי לפי הנתונים שיש בידו, מודיעין עילית היא רק קצה הקרחון. לפי הנתונים, בבני ברק ובירושלים ישנן עשרות בנות שעדיין לא נכנסו ללימודים בסמינרים מתחילת השנה בעקבות האפליה נגדן על בסיס עדתי. אמסלם מסכם כי "אין מקום נקי מתחלואיה של התופעה המגונה הזו".

אמסלם טען עוד במכתבו כי הבעיה נובעת מהעובדה שמנהלי המוסדות לא מקבלים מרות מאף אחד, על אף העובדה שחברי הכנסת מש"ס ומיהדות התורה פועלים לטובתם ולמענם. לפי המכתב מנהלי המוסדות אף לא מקבלים את מרותם של הרבנים. אמסלם קובל גם על העובדה כי בעיית האפליה לא הוצגה בפני "גדולי ישראל" עד היום לדיון רציני עם כל הנציגים בפרשה.

יצויין, כי מאז חשיפת פרשת האפליה במודיעין עילית, במסגרתה 11 בנות ספרדיות יושבות בביתן בעקבות סירובם של סמינרים "אשכנזיים" לקבלן ללימודים, לא השתנה דבר. כמו כן, על אף פניות חוזרות ונשנות לראשי מפלגת ש"ס הם מסרבים להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully