וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנהלות המכון לרפואה משפטית - התעללות"

גלעד גרוסמן

21.10.2010 / 15:50

יהודית ויוסף פסטרנק, הוריהם של אבירם ואיתי שנהרגו בהתרסקות מטוס קל במושב בצרה לפני שנתיים, הגישו תביעה נגד גורמי התעופה שלטענתם הובילה להתרסקות ונגד פרופ' יהודה היס בשל טיפול לקוי לכאורה של המכון לרפואה משפטית

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יהודית ויוסף פסטרנק, הוריהם של אבירם ואיתי שנהרגו בהתרסקות מטוס קל במושב בצרה לפני שנתיים, הגישו היום (חמישי) תביעה בגובה עשרה מיליון שקלים נגד משרד התחבורה, רשות שדות התעופה, משרד הבריאות, בית החולים אסף הרופא, המרכז הלאומי לרפואה משפטית ופרופ' יהודה היס, וכן נגד עיזבונה של טייסת המטוס, אליאב ארבל. יוסף אמר כי התנהלותו של המכון היא "כמו התעללות בגוויה".

על פי התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, אריה בדנר ונועה ברגר, רשלנותם של גורמי התעופה השונים ואי עמידתם בכללי הבטיחות הובילה להתרסקות המטוס, שבה נהרגו ארבעה בני אדם. עוד נטען, כי הרשלנות של המרכז הלאומי לרפואה משפטית ושל פרופ' היס הובילה לטעויות בזיהוי איברי הגופות ולטמינתם בקברים הלא נכונים, כאשר איברי הגופות נטמנו בשקיות סופרמרקט.

אבירם ואיתי, יחד עם חברם מני בן זכריה, יצאו לפני שנתיים ל"טיסת חוויה" שהפעילה חברת FNA. השלושה המריאו משדה התעופה בהרצליה, אולם כ-20 דקות לאחר ההמראה צלל המטוס והתרסק לרסיסים בכניסה ליישוב בצרה. השלושה והטייסת, אליאב ארבל, נהרגו במקום. דו"ח החקירה של האירוע קבע שככל הנראה הנוסעים החליפו מקומות במהלך הטיסה ובמהלך החלפת המקומות נדחף הסטיק הימני של המטוס, מה שגרם לתאונה. הדו"ח הטיל את האחריות הישירה לאירוע על הטייסת, אשר אפשרה, או לכל הפחות לא מנעה, את החלפת המקומות במטוס.

אולם, לטענת התובעים, האחריות לתאונה נובעת ממחדלי משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית, שלא פועלים לשיפור המצב העגום של התעופה האזרחית בישראל ולחוסר הבטיחות השורר בה. עוד נטען, שהמצב חמור במיוחד בתחום טיסות החוויה הפרטיות, שאינן מפוקחות והשוק שלהן פרוץ לחלוטין. לטענת התובעים, החברות המשווקות את הטיסות לוחצות על הטייסים, במיוחד הצעירים שבהם, לשרת את הלקוחות גם אם משמעות הדבר היא ליזום מהלכים בלתי בטיחותיים. בין השאר, נטען בתביעה, פיתחו חברות התעופה פרקטיקה לא רשמית לפיה נותן הטייס לנוסע להחזיק בהגה המטוס ולהטיסו. כמו כן, הטייסים מאפשרים לנוסעים להחליף מקומות ביניהם, כך שכל אחד מהם יוכל לשבת ליד הטייס ולחוש את "תחושת הטייס".

התביעה, כאמור, אינה מתייחסת רק לטיסה עצמה, אלא גם למחדלי הקבורה שהתרחשו בעקבותה. על פי התביעה, יומיים לאחר התאונה נקברו האחים בתכריכים ולא בארונות, שמבעדם נראה בבירור שגופות הבנים אינן שלמות. "החוויה הייתה מזעזעת, קשה וטראומטית עד מאוד לתובעים", נכתב בתביעה. כשלושה שבועות לאחר מכן נמסר להורים שרקמה של אבירם הוחלפה עם רקמה של גופה אחרת. בהמשך התברר להורים שכף רגלו של אבירם הוחלפה עם כף רגלה של הטייסת.

"זעזוע ועוגמת נפש מתמשכת"

בכך לא תמו תלאות בני המשפחה. כאשר הם הגיעו לבית העלמין כדי להחליף את האיברים, התברר להם שנציגי המכון לרפואה משפטית כבר חפרו את הקבר, וחלקי הגופות היו קבורים בשקיות ניילון של "מגה" ו"שופרסל". עוד נטען, כי בשקיות נתגלו גם ממצאים חשודים נוספים, אשר מעלים חשש כבד כי איברים נוספים הוחלפו בין גופות הרוגי התאונה.

"התנהלותם של הנתבעים, שהינה זועקת לשמיים, אין לה כל מקום במקומותינו ויפים הדברים שבעתיים שעה שמדובר ברשויות ציבוריות ועובדי ציבור. במעשיהם ובמחדליהם החמורים גרמו, ועדיין גורמים הנתבעים לתובעים עוגמת נפש רבה ומתמשכת, כמו גם זעזועים קשים אשר ילוו אותם עד יומם האחרון", נכתב בתביעה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "התביעה המדוברת טרם התקבלה. לכשתתקבל תטופל כמקובל".

עדכון ראשון: 12:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully