וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו השתנה בטיפול הרפואי לבכירים?

אריאל נוי

23.10.2010 / 12:22

רבין נפטר בחדר המיון בבית החולים איכילוב. מאז, המקום שונה כליל וההערכות היום לפגיעה באישיות חשובה טובה הרבה יותר

15 שנה עברו מאז שהובהל יצחק רבין לחדר המיון בבית החולים איכילוב. האם השתנה משהו בנהלי הפינוי של ראש ממשלה פגוע; האם היום אפשר היה להציל את רבין?

כמאמר הקלישאה, הפצע עדיין פתוח וגם לא מעט שאלות נותרו ללא מענה. מנהל חדר המיון באיכילוב ד"ר פיני הלפרן, טוען בתוקף בשיחה עם וואלה! חדשות, ש"כל מה שקשור לרצח רבין יש תשובות". הלפרן זוכר היטב את היום ההוא, כאילו היה זה אתמול. "הייתי בחופשה ביום הרצח הגעתי לבית החולים ביום שלמחרת, שם ניתחנו מכל הזויות האפשרויות מה ניתן היה לעשות. ואני אומר לך כלום. הוא נרצח במקום לא היתה שום אפשרות להצילו" .

לדברי ד"ר הלפרן, על פי הדו"חות הרפואיים שפורסמו, הקליע הראשון שנורה לעבר ראש הממשלה חדר את גבו מתחת לעצם השכם, עבר דרך הריאה ונעצר באזור בית החזה הימני. הקליע השני עבר ממותנו השמאלי של רבין כלפי מעלה, קרע את האיברים הפנימיים בהם הטחול, הסרעפת ונעצר בריאה השמאלית. "הפציעה של יצחק רבין הייתה קטלנית ולא היה לו סיכוי", אמר ד"ר הלפרן.

"לרופאים כבר לא היה מה לעשות"

חדר המיון באיכילוב משרת את 360 אלף תושבי העיר ועוד מיליון איש הנכנסים אליה מדי יום. שלוש שנים אחרי הרצח השתנה מבנה חדר המיון, ונוספו מיון פנימי הכולל טיפול נמרץ, מיון כירורגי הכולל טיפול בטראומה, מיון מהיר וחדרים ייעודים לרנטגן, אורטופדיה, גניקולוגיה. גם גודלו הורחב ל-50 מיטות בנוסף לחמש מיטות בטיפול נמרץ. "גם המיקום של גישת חירום לרכב עם פגיעה של בכיר השתנתה. אין לנו מקום מיוחד למקרה שבכיר ממשלתי נפגע. יש לנו מקום לכל רכב חירום. בבירת ארה"ב בבית החולים יש מקום לרכב של נשיא המדינה בבית החולים, אם חלילה הוא נפגע. לצערנו כאן אין", אמר ד"ר הלפרן.

ד"ר הלפרן מפריך את כל תיאוריות הקונספירציה למיניהן, שטוענות שאפשר היה להציל את רבין אלמלא המיקום של חדר המיון. "נכון שהיום אנחנו נמצאים קומה מעל וממוקמים גם יותר טוב. לפני 15 שנה גם היינו רחוקים מחדר ניתוח. היום הכל השתנה. אבל אני מדגיש בפירוש זה לא היה משנה לרבין, הפציעה הייתה קטלנית לא היה לצוות הרופאים הרבה מה לעשות".

לדבריו, גם היום הם ערוכים בבית החולים לכל מקרה של "אירוע של אישיות חשובה" על פי הנהלים של שירותי הביטחון הכללי. "אנחנו נערכים לעבוד תחת עיניהם הפקוחה של אבטחת אישים במקרה של אירוע כזה", סיכם ד"ר הלפרן.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "נהלי האבטחה ובהם נוהלי הפינוי של ראש הממשלה נבחנים מעת לעת. שירות הביטחון הכללי (השב"כ) אינו נוהג לפרט בכל התקשורת בכל הנוגע לנהלים ופעילות מבצעית"

השתתף בהכנת הידיעה: פנחס וולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully