וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות החולים מתגייסות למלחמה בסרטן השד

אריאל נוי

21.10.2010 / 9:00

לרגל יום המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד, יפעילו היום קופות החולים מרפאות של כירורגים ומומחים בתחום וייתנו מענה מוגבר לנשים. "על הנשים לקחת אחריות על בריאותן ולהקדיש את הזמן הנדרש כדי להציל חיים"

עמותת "אחת מתשע" ממשיכה את מסורת יום המודעות הישראלי לגילוי מוקדם של סרטן השד במסגרת חודש המודעות הבינלאומי. העמותה הכריזה על היום (חמישי), 21 באוקטובר, כיום שבו כל אישה בישראל פועלת למען בריאות השד ומצילה חיים. השנה, באופן חסר תקדים, הצטרפו למהלך של העמותה גם קופות החולים "כללית", "מכבי" ו"לאומית". הקופות יקיימו פעילות מיוחדת ביום זה, ייתנו מענה מוגבר לנשים בנושא של גילוי מוקדם ויפתחו למשך היום מרפאות של כירורגים ומומחים בתחום בריאות השד.

שיר גור, מנכ"לית עמותת "אחת מתשע", סיפרה לוואלה! חדשות כי "בכל שנה כ-4,000 נשים חדשות מאובחנות בסרטן שד. מדובר בהיקפים גדולים ומצערים, אך יחד עם זאת ישנה גם תקווה לכל מי שמגלה את המחלה בשלב מספיק מוקדם. ידוע כי גילוי מוקדם מפחית את התמותה מסרטן השד ומעלה את סיכויי ההחלמה לכ-90%. לאור זאת, אנו קוראות לנשים לקחת אחריות על בריאותן ולהקדיש את הזמן הנדרש כדי להציל חיים".

900 נשים מתות בכל שנה

לפי נתונים שהתפרסמו היום, בישראל מתות מסרטן השד 900 נשים בשנה. לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, כשליש ממקרי הסרטן ניתנים למניעה. משקל גוף עודף והיעדר פעילות גופנית אחראים לכ-33% מכלל מקרי סרטן השד. הימנעות מצריכת אלכוהול ומעישון מקטינה אף היא את הסיכון לחלות בסרטן השד.

בישראל ישנה מגמת ירידה בשיעורי התחלואה של סרטן השד, בכל הגילאים. ממוצע שיעור ההישרדות היחסי ל-5 שנים של נשים אירופיות אשר אובחנו כסובלות מסרטן השד עומד על 79.5%, כאשר בישראל הממוצע עומד על 86.6% ל-5 שנים בקרב יהודיות ועל 77.8% בקרב נשים ערביות. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חלה גם ירידה בשיעורי התמותה מן המחלה בישראל. כ-25% ממקרי סרטן השד באירופה ובישראל בממוצע מופיעים בקרב נשים תחת גיל 50, ושאר המקרים מופיעים בקרב נשים מעל לגיל זה.

בתוך כך, האגודה למלחמה בסרטן הפיצה היום חוברת חדשה המדריכה נשים כיצד להפחית את הסיכון לחלות בסרטן השד באמצעות פעילות גופנית, תזונה והרגלי חיים בריאים. בחוברת מומלץ לנשים להגביר את הפעילות הגופנית במשך 30 עד 60 דקות לפחות כל יום, לעבור לניהול אורח חיים בריא יותר הכולל תזונה מאוזנת, לשמור על משקל גוף בריא במהלך חייך הבוגרים ועל מדד מסת גוף (bmi) הנע בין 18.5 ל-24.9 ולדווח לרופא על כל שינוי בשדיים. כמו כן, מומלץ לעבור בדיקת ממוגרפיה אחת לשנתיים מגיל 50 ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully