וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלופה למד"א: מספר מקוצר למוקד "איחוד הצלה"

אריאל נוי

21.10.2010 / 5:16

ועדה בין משרדית החליטה להקצות מספר חירום מקוצר למוקד "איחוד הצלה". ההחלטה הגיעה לאחר סכסוך מתמשך בין הארגון למד"א

משרד התקשורת הקצה אמש (רביעי), בהחלטה משותפת עם המשרד לביטחון פנים ומשרד הרווחה, מספר מקוצר למוקד "איחוד הצלה". בכך יהפוך הארגון באופן רשמי לגוף השני בגודלו אחרי מד"א שיספק שירותי הצלה לאזרחי ישראל. משרד הבריאות הודיע על ההחלטה להקצות את המספר ל"איחוד הצלה" במכתב רשמי שנשלח בין היתר לסגן השר יעקב ליצמן.

לדברי גורמים באיחוד הצלה ליצמן, היה זה שאישר והמליץ למשרד התקשורת על הקמת גוף ההצלה החדש. יו"ר איחוד הצלה זאב קשש אמר לוואלה! חדשות, כי "משרד התקשורת לא יכול להקצות מספר למוקד בלי אישור של משרד הבריאות. יש לנו מוקד גדול בירושלים, וצוות בין משרדי שביקר שם התרשם וראה לנכון לאשר לנו מספר". המוקד החדש יהיה זמין 24 שעות ביממה, והוא יאויש על ידי מוקדן אנושי, "שיפנה את השיחה לפי העניין אל מוקדי המצוקה".

לטפל רק עם אפודי מד"א

ההחלטה להתפלג ממד"א באה בעקבות סכסוך מתמשך בין הארגונים, שהגיע אמש לנקודת אל-חזור, בעקבות הודעה שנשלחה למכשירי הזימוניות של חובשי מד"א. לפי ההודעה, החובשים, אשר חלקם פועלים במקביל גם באיחוד הצלה, חייבים להעניק מעתה שירותי הצלה כשהם חובשים אך ורק את אפודי מד"א. משמעות הדבר הייתה שכונני "איחוד הצלה" לא יוכלו לפעול עוד בשטח מטעם הארגון.

לפני ארבע שנים, בעקבות מלחמת לבנון השנייה, הוחלט על איחוד כל ארגוני ההצלה המקומיים ברחבי הארץ תחת גוף ארצי מאוחד - ארגון ”איחוד הצלה“. בארגון פועלים כ-1,500 חובשים, פרמדיקים ורופאים, תחת אחריותו המקצועית של פרופ‘ אבי ריבקינד, מנהל יחידת הטראומה והמחלקה לכירורגיה בהדסה עין כרם, ובניהולו של הפרמדיק יובל ירמיהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully