וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים עם מעוף: מתכננים שדה תעופה בגדה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.10.2010 / 0:02

שר התחבורה הפלסטיני הודיע כי הרשות ערוכה להקים את שדה התעופה הבינלאומי הראשון בגדה המערבית. "אין בכוונתנו להמתין עד להכרזה על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית"

מדינה פלסטינית בדרך? הרשות הפלסטינית הכריזה אתמול (רביעי) כי היא ערוכה ומוכנה להקים את שדה התעופה הבינלאומי הראשון בגדה המערבית שייקרא "שדה התעופה הבינלאומי של פלסטין". שר התחבורה הפלסטיני סעדי אל-כורנז העריך כי העבודות לקראת הקמתו של השדה יחלו באמצע שנת 2011 וכי יושקעו בבנייתו 340 מיליון דולר.

"לא ביקשנו, ואין בכוונתו לבקש מישראל אישור לבנות את שדה התעופה", הבהיר השר אל-כורנז. "בנוסף לכך אין בכוונתו להמתין עד להכרזה על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית כדי להשלים את בניית התשתית הנחוצה להקמת שדה תעופה בינלאומי".

לאחרונה בחרה הממשלה הפלסטינית בראשות סלאם פיאד את האזור המיועד להקמת שדה תעופה בינלאומי פלסטיני – אזור אל-בוקייעה הנמצא בין ירושלים לבין יריחו. הממשלה הקימה גם שלוש ועדות מקצועיות שידונו בכל הפרטים הנוגעים להקמת השדה ויגישו את המלצותיהן.

במהלך אינתיפאדת אל-אקצא הרסה ישראל את נמל התעופה הבינלאומי שהיה בעיר דהנייה שליד רפיח בדרום רצועת עזה. נמל התעופה הזה היה פעיל משנת 1998 עד סוף 2001.

עדכון ראשון: 20:56

  • עוד באותו נושא:
  • שדה תעופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully